مدیرعامل شرکت پیشرو تجارت عنوان کرد:

مردم در روزهای کرونایی به جای هواپیما از قطار استفاه کنند/رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در قطارهای مسافربری

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۸:۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۳۷۲۸۱
مردم در روزهای کرونایی به جای هواپیما از قطار استفاه کنند/رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در قطارهای مسافربری
شاهرخ ابراهیمی گفت: به مردم توصیه می‌کنیم برای حمل و نقل به جای استفاده از اتوبوس و هواپیما از قطار استفاده کنند چون علاوه بر رعایت کلیه اصول بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی که در اتوبوس و هواپیما مشاهده نمی‌شود، بسیار دقیق در حال اجراست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ با گسترش همه‌گیری کووید ۱۹، همه افراد و سازمان‌ها موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شدند در خصوص شرکت‌های قطارهای مسافربری نیز این موضوع صدق می‌کند و اقداماتی در این خصوص انجام داده‌اند تا مسافران در آرامش و اطمینان مسافرت کنند.

شاهرخ ابراهیمی، مدیرعامل شرکت پیشرو تجارت یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ریلی کشور با اشاره به کاهش ظرفیت کوپه‌های قطار گفت: پیرو رعایت فاصله گذاری اجتماعی، هر کوپه 4 نفره در قطار پذیرای دو مسافر بیشتر نیست مگر اینکه مسافران یک خانواده 3 یا 4 نفره باشند که در این صورت می‌توانند در یک کوپه مستقر شوند.

او افزود: زمانی که قطار برای مسافرگیری به ایستگاه می‌رسد، تمام ملحفه‌ها شسته و ضدعفونی شده و کل واگن‌ها از طریق دستگاه‌های مه‌پاش سمپاشی می‌شوند و قبل از اینکه مسافران سوار قطار شوند، چمدان‌ آنها مورد ضدعفونی قرار می‌گیرد.

ابراهیمی به توزیع بسته‌های بهداشتی بین مسافران اشاره کرد و گفت: مسافران هنگام سوار شدن بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی کننده دریافت می‌کنند درحالی که در داخل واگن‌ها هم مواد ضدعفونی کننده دست وجود دارد و می‌توانند دست‌های خود را مدام ضدعفونی کنند.

او درخصوص نحوه پذیرایی در قطارها بیان کرد: پذیرایی به صورت بسته بندی شامل بیسکویت، آب میوه و آب معدنی به شکل رایگان انجام می‌شود و چون به صورت باز نیست می‌توان ضدعفونی کرد یا آنها را با آب شست و از تمیز بودن آنها اطمینان به دست آورد.

ابراهیمی با اشاره به تعطیلی قطارهای سالنی گفت: در حال حاضر اکثر قطارهایی که کوپه‌ای نیستند، تعطیل شدند و حرکت نمی‌کنند و تعداد کمی هم که به ندرت حرکت می‌کنند چون تعداد مسافران خیلی کم است فاصله گذاری اجتماعی 100 درصد در آنها رعایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت پیشرو تجارت با اشاره به توجه مردم درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: هر اتفاقی که در راهن آهن می‌افتد همان اتفاقی است که در جامعه رخ می‌دهد؛ یعنی همانطور که مردم پروتکل‌های بهداشتی را در سطح جامعه رعایت می‌کنند در قطار هم به همین صورت است و این موضوع امری مربوط به فرهنگ عمومی است.

او افزود: ما تمهیداتی در این خصوص اندیشیدیم به این صورت که افرادی که ماسک ندارند اجازه ورود به قطار ندارند از آنجایی هم که بسته بهداشتی به آنها تحویل داده می‌شود بهانه‌ای برای عدم استفاده از ماسک وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت پیشرو تجارت در توصیه‌ای به مردم گفت: به مردم توصیه می‌کنیم برای حمل و نقل به جای استفاده از اتوبوس و هواپیما از قطار استفاده کنند چون در هواپیما 200 تا 300 نفر در یک سالن سربسته کنار هم می‌نشینند و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود اما در قطار فاصله گذاری اجتماعی با جدیت رعایت می‌شود و فقط دو نفر در یک کوپه‌ای که پنجره و دستگاه تهویه دارد، می‌نشینند.

او افزود: این ویژگی قطارها در هواپیما و اتوبوس رعایت نمی‌شود بنابراین بهتر است مردم برای مسافرت و تردد از قطار استفاده کنند تا خیالشان راحت باشد.

ابراهیمی اظهار کرد: همه شرکت‌های مسافربری تابع مقررات شرکت راه آهن  جمهوری اسلامی هستند و باتوجه به دستور اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تمام موارد در ایستگاه‌ها به شدت تحت نظارت و کنترل قرار دارد به شکلی که 100 درصد اصول بهداشتی رعایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت پیشرو تجارت در پایان گفت: با قاطعیت می‌توان گفت قطارها  در هیچ حمل و نقل مسافربری مشابهی، نظیر ندارند و ایمنی که در قطارها مسافران تجربه می‌کنند اصلا قابل مقایسه با هواپیما و اتوبوس نیست اما چون شرکت‌های حمل و نقل مسافربری وضعیت مالی مناسبی ندارند، نمی‌توانند در زمینه تبلیغات تلویزیونی فعالیت کنند به همین دلیل مردم اطلاع دقیقی در این خصوص ندارند.

//انتهای پیام:3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز