رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین:

تهیه اقلام بهداشتی مراکز معلولان و سالمندان از بازار آزاد/ اعتبارات جدید در اختیار مراکز قرار گیرد

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۲۱:۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۷۴۰۳
تهیه اقلام بهداشتی مراکز معلولان و سالمندان از بازار آزاد/ اعتبارات جدید در اختیار مراکز قرار گیرد
مجید بهروزی نیا گفت: برای مقابله با بیماری کرونا در مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان، نیازمند دریافت اعتبارات جدید از سوی سازمان بهزیستی کشور هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید بهروزی نیا،رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین گفت: از زمانی که شاهد اپیدمی ویروس کرونا در کشور بودیم، پروتکل های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کشور برای مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان تدوین شد.

او افزود: تاکنون تمام تلاش ما این بوده که در راستای اجرای این پروتکل ها اقدام کنیم اما باید به این موضوع توجه شود که اجرای دقیق این سیاست ها، نیازمند در اختیار داشتن اعتبارات ویژه است.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور با اشاره به درگیر بودن مراکز توانبخشی با بیماری کرونا اظهارکرد: همانند سایر بخش های کشور، مراکز توانبخشی نگهداری از معلولان و سالمندان نیز درگیر بیماری کرونا بوده اند و تمام تلاش ما این بوده که در این مراکز کمترین ابتلا به بیماری کرونا را داشته باشیم.

بهروزی نیا با قابل قبول دانستن تعداد مبتلایان سالمند و معلول به بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته، بالاترین آمار مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا مربوط به سالمندان و معلولین بوده اما خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه ای که در ایران داشتیم، توانستیم آمار مرگ سالمندان و معلولان بر اثر بیماری کرونا را به حداقل برسانیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور با اشاره به تحمیل شدن هزینه های جدید به مراکز در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی اذعان کرد: مراکز توانبخشی برای محافظت هر چه بیشتر از معلولان و سالمندان خود اقدام به تهیه انواع اقلام بهداشتی برای این گروه کرده اند و اینها هزینه های جدیدی است که به مراکز تحمیل می شود.

او ادامه داد: برای هر مددجو، رقم جدید بابت خرید ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کننده و ... به صورت ماهانه 500 هزار تومان هزینه در بر دارد.

بهروزی نیا در خصوص مبالغی که تاکنون از سوی سازمان بهزیستی در اختیار مراکز غیر دولتی قرار گرفته است بیان کرد: برای مقابله با بیماری کرونا، سازمان بهزیستی کشور طی دو مرحله، برای هر مددجو مبلغ 30 هزار تومان و 500 هزار تومان برای خرید اقلام بهداشتی ویژه معلولان و سالمندان حاضر در مراکز نگهداری پرداخت کرد.  

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه به فصل پاییز و زمستان نزدیک می شویم لازم است اعتبارات جدیدی برای تهیه اقلام بهداشتی ویژه مددجویان در اختیار مراکز توانبخشی قرار گیرد.

او در خصوص برخی اقلام بهداشتی که از سوی سازمان بهزیستی در اختیار برخی مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان قرار گرفته است، تصریح کرد: سازمان بهزیستی کمک های موردی که از وزارت بهداشت دریافت کرده بود را در اختیار برخی از مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان قرار داد اما این اقلام به همه مراکز داده نشده و بسیاری از مراکز ما برای تهیه اقلام بهداشتی با مشکل مواجه هستند.

بهروزی نیا با بیان اینکه " مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان اقلام بهداشتی را از بازار آزاد تهیه می کنند" گفت: بسیاری از مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان برای تهیه اقلام بهداشتی با مشکل مواجه هستند و به دلیل کمبود این اقلام، مجبور شده اند آنها را از بازار آزاد و با قیمت های مضاعف خریداری کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور خواستار همکاری هر چه بیشتر سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت با سازمان بهزیستی کشور شد و خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات جدیدی را به منظور تخصیص به مراکز غیر دولتی برای تهیه اقلام بهداشتی در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز