گزارش؛

پشت هشتک تعویق کنکور، مافیای کنکور است/ پیام برخی موسسات به دانش آموزان برای حمایت از لغو کنکور

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۰۵:۴۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۷۸۹۹
پشت هشتک تعویق کنکور، مافیای کنکور است/ پیام برخی موسسات به دانش آموزان برای حمایت از لغو کنکور
در کشور ما کنکور به‌دلیل گردش مالی کلان به صنعت تبدیل شده و در این میان ذی نفعان به‌دنبال تاخیر یا عدم برگزاری آن هستند. در این شرایط مقوله مافیای کنکور و چگونگی مهار فعالیت آنها مطرح است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در این روزهای کرونایی عده ای به دنبال لغو و برخی دیگر در پی برگزاری کنکور هستند. در این میان برخی موج ها از سوی مافیای کنکور به راه افتاده است و دیگران بدون آن که متوجه قضیه باشند پشت سر آن و برای پیشبرد اهدافش تلاش می کنند. این مافیا آنقدرها پرچم گسترانیده که در مهر 97 محمد بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به لجبازی مافیای کنکور با آموزش و پرورش گفته است که اعتراف می‌کنم توان مقابله با این مافیا را در دوره متوسطه ندارم. حال این سوال مطرح است که در این شرایط کرونایی می‌توان بدون نفوذ  مافیا برای داوطلبان کنکور برنامه‌ریزی کرد؟ مافیای کنکور در ایام کرونا نتوانسته حسابی جیب خانواده ها را خالی کنند چرا که برگزاری کلاس ها در شرایط کرونا ممنوع شد و این افراد با پشتیبانی از برخی هشتک ها از به تعویق افتادن کنکور حمایت کردند چرا که این اقدام مساوی با فروش بیشتر کتاب و جزوه و شرکت در کلاس های مجازی و حضوری است اما چه بلایی بر سر دانش آموزان کنکوری می آید؟

مافیای کنکور همچنان می‌تازد

مهدی بهلوی، کارشناس آموزش و پرورش درباره مافیای کنکور گفت: محمد بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش به فعالیت مافیای کنکور به کرات اشاره کرده در آن دوران حتی به  مسئولان آموزش و پرورش نیز عنوان شد که کتاب‌های کمک درسی آموزشگاه‌ها را تبلیغات نکنید. هرچند آنها برای منافع مالی تاکید بر تبلیغات آموزش‌وپرورش دارند. 

پیام به دانش آموزان برای حمایت از تعویق کنکور!

محمدرضا نیک نژاد، کارشناس آموزش و پرورش نیز در واکنش به فعالیت مافیای کنکور گفت:  چندی پیش یک متن در فضای مجازی با این مضمون که پشتیبان از خانواده ها خواسته بود با برگزاری کنکور مخالفت کنند، منتشر شد. به عبارت دیگر پشتیبان از دانش آموزی که یکسال درس خوانده و هم اکنون از لحاظ روحی و جسمی خسته است، خواستار عدم برگزاری کنکور شده بود.

او افزود: در کنکور مسئله پول وجود دارد، وقتی در هر بحثی پول مطرح می‌شود، دیگر مسائل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این شرایط دیگر آموزش در اولویت نیست.

این کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: مافیای کنکور سالانه روندی را دنبال می‌کنند تا بتوانند به منافع مالی خود دست یابد. این افراد به دنبال منافع مالی ناشی از کنکور هستند. در این شرایط کیفیت آموزش و آسیب‌های  روحی  و جسمی دانش آموز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. 

نیک نژاد تاکید کرد: مافیای کنکور با دستورات ستاد کرونا، مخالفت می‌کند در صورتی که مرجع برگزاری کنکور و دیگر تصمیمات در شرایط کنونی جامعه، ستاد ملی مقابله با کرونا است.

به گفته او سرنوشت نه تنها یکسال بلکه 12 سال تحصیل دانش آموز در برگزاری کنکور و رفتن به دانشگاه است. هر گونه لغو یا تاخیر در برگزاری کنکور برای داوطلب فرآیند خسته کننده ای را به دنبال دارد.

4 هزار میلیارد گردش مالی کنکور

علیرضا منادی سفیدان،عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره مافیای کنکور گفت: بنده خبری از فعالیت مافیای کنکور ندارم. در کنکور شاهد گردش مالی رقم قابل توجهی در آموزشگاه‌های مختلف هستیم. این آموزشگاه‌ها به چاپ کتاب، سوالات کنکور  و ... می‌پردازند.

 این نماینده مجلس در تعریف مافیای کنکور افزود: گروهی از فعالان در آموزشگاه‌های کنکور  که به چاپ کتاب و برگزاری آزمون‌های متعدد می‌پردازند. افراد در این آموزشگاه‌ها به شکلی فعالیت می‌کنند که میزان قبولی داوطلبان در کنکور افزایش پیدا کند.

منادی سفیدان تاکید کرد: گزارشات درباره گردش مالی کنکور متعدد است. برخی این گردش مالی را هشت میلیارد  و  برخی دیگر نیز 4 هزار میلیارد می‌دانند. 

به گفته او در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای سال های آینده بحث بر سر حذف کنکور است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در آینده نزدیک  بخشی از کنکور کارشناسی ارشد و کارشناسی حذف می‌شود، طبیعتا با حذف کنکور رقابت‌های بی‌خاصیت از بین می‌رود.

//انتهای پیام:5

نظر شما
پرونده ویژه