مسعود مردانی:

کرونا در هوا ماندگار است/ برخی کرونایی های به فیبرز ریه مبتلا می شوند/ کرونا روز به روز بدتر می شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۶:۴۲:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۸۰۷۴
کرونا در هوا ماندگار است/ برخی کرونایی های به فیبرز ریه مبتلا می شوند/ کرونا روز به روز بدتر می شود
عضو کمیته ملی مقابله با کرونا به تشریح آخرین وضعیت کرونا در کشور پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس آمار و گزارشات مسئولان امر، کرونا سیستم درمانی کشور را زمین‌گیر کرده است اما آخرین یافته های این ویروس جدید و منحوس چیست؟

افزایش ماندگاری کرونا در هوا

مسعود مردانی، عضو کمیته ملی مقابله با کرونا، درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: ماندگاری کرونا در هوا بین سه تا 9 درصد افزایش یافته است. در این شرایط وقتی فردی به کرونا مبتلا می‌شود به سرعت دیگر افراد خانواده نیز درگیر می شوند.

 او درباره وضعیت وخیم مبتلایان به کرونا طی یک ماه اخیر در مقایسه با مبتلایان اولیه کرونا تاکید کرد: هم اکنون حجم عظیمی از بیماران در بیمارستان‌ها به سر می‌برند، طبیعتا وقتی حجم قابل توجهی بیمار در مراکز درمانی حضور داشته باشند، افراد بیشتری نیز درگیری بیماری کرونا خواهند شد. 

این پزشک عفونی درباره میزان آسیب به ریه در بیماران مبتلا به کرونا گفت: تعدادی از مبتلایان به فیبرز ریه مبتلا می‌شوند، اما این مسئله شامل همگان نمی شود.

کرونا روز به روز بدتر می شود

عضو ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه مردم بیشتر تمهیدات بهداشتی را رعایت می‌کنند اما آمارها روز به روز افزایش پیدا می‌کند، گفت: اگر امروز تمامی افراد جامعه تمهیدات بهداشتی لازم را نسبت به این بیماری در نظر بگیرند دو تا سه هفته آینده نتایج آن مشاهده می‌شود. هرچند با رعایت‌های مستمر تعداد بیماران به 50 نفر در روز کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه این روند اندک اندک سیر نزولی پیدا می‌کند. 

او افزود: کرونا روز به روز بدتر می‌شود. باید دانست این حجم از بیماری ماحصل مسافرت‌های خردادماه است. کاهش سفرهای درون شهری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست وشوی مداوم دست و صورت  و ماسک زدن را در اولویت قرار دهد. 

انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز