ستاد اجرایی فرمان امام پیش رو در تولید واکسن کرونا

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۰:۳۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۳۸۱۴۹
ستاد اجرایی فرمان امام پیش رو در تولید واکسن کرونا
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به تشریح اقدامات در زمینه مهار کرونا پرداخت.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مخبر،  رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جمع خبرنگاران گفت: سامانه 4030 یک اقدام مشترک بین ستاد اجرای فرمان امام (ره) و وزارت بهداشت بود که در زمینه تولید دارو، واکسن  و تجهیزات وارد عمل شدیم.

او افزود: در ایام شیوع کرونا بیش از 20 میلیون ماسک و مواد ضد عفونی کننده در روستاهای مناطق محروم توزیع شد.

مخبر داروهای با اشاره به تولید داروی رمدسیویر تصریح کرد: در استان‌های آلوده ، محروم  و کم برخوردار 100 هزار باند، 100 هزار ماسک و 100 هزار تجهیزات توزیع  شده است. 

او درباره تولید واکسن تاکید کرد: با وجود اینکه زمان تولید واکسن معلوم نیست اما ما پا به پا جهان در حال پیشرفت داشته ایم دو مسیر آزمایش حیوانی در خصوص واکسن این ویروس به اتمام رسیده است و هم اکنون در حال ورود این واکسن به بحث انسانی هستیم و این اتفاق خوبی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: خط تولید واکسن  در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با ظرفیت روزانه 10 میلیون امکان دارد و از تجهیزات دنیا عقب نیستم.  امیدواریم  تا با لطف الهی بتوانیم هرچه زودتر به تولید واکسن اقدام کنیم. 

او در خصوص ارزش ریالی اختصاص داده شده در تامین تجهیزات کرونایی گفت:  تا کنون 70 میلیارد تومان هزینه ماهانه تامین این تجهیزات و طراحی و اجرای سامانه 4030 بوده است.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز