رسیدگی به پرونده برادرکشی در کهریزک

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۰۷:۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۳۸۲۶۰
رسیدگی به پرونده برادرکشی در کهریزک
حدود دو سال پیش بود که خبر برادرکشی در جنوب تهران بسیاری از شهروندان را در بهت و حیرت فرو برد و امروز نوبت به رسیدگی به این پرونده بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی پدری 54 ساله که کارگر یک کارگاه بافندگی است زندگی سخت و فقیرانه خود را با تمامی سختی ها و با وجود 3 فرزند آبرومندانه مدیریت می کند تا زمانی که ابراهیم یکی از فرزندان او به اعتیاد مبتلا می شود و زندگی ساده آن ها را دستخوش اتفاقات تلخی می کند.

محسن متهم به قتل عمد است

در ابتدای این جلسه کیفرخواست دادسرا قرائت و عنوان شد که با توجه به نظریه پزشکی قانونی، بازسازی صحنه جنایت و گزارش مراجع قضایی محسن به قتل عمد برادرش ابراهیم متهم شده است و علی نیز متهم به مشارکت در نزاع منجر به قتل فرزندش است. طبق گزارش پزشکی قانونی قتل بر اثر ضربه شی برنده و پاره شدن اعضای درونی قفسه سینه و خون ریزی داخلی رقم خورده است.

پس از قرائت کیفرخواست، محسن که متهم به ارتکاب قتل است در جایگاه حاضر شد و گفت: من 25 سال سن دارم و متاهل هستم و یک فرزند نیز دارم. مدرک تحصیلی من سیکل است و در یک رستوران مشغول به کار بودم و دارای سابقه کیفری نیستم. قبلا هیچ اقدام مجرمانه ای انجام نداده ام. ما اصالتا اهل غرب کشور هستیم اما اکنون ساکن کهریزک هستیم. قبول دارم که برادر خود را به قتل رسانده ام اما هیچ عمدی در کار نبوده است. برادر من مواد مخدر مصرف کرده بود و به خانه می‌آید تا پول از پدرم بگیرد.

ابراهیم به همسرم حمله کرد

محسن در ادامه اظهار کرد: او زمانی که برای دریافت پول به خانه آمده بود به همسرم حمله کرد و پدرم را مورد ضرب و شتم قرار داد و چاقو را زیر گلوی پدرم گذاشته بود. وقتی من وارد خانه شدم برای جدا کردن آن‌ها اقدام کردم اما او چاقو کشید تا من را با چاقو بزند. او در حالت عادی قرار نداشت. در حین درگیری به زمین افتادیم و به صورت ناخواسته چاقو وارد شکم او شد. برادرم مشکلات زیادی داشت و جرائم زیادی را انجام داده بود و همسرش نیز طلاق گرفته بود. او یک بچه 8 ساله داشت.

سپس وکیل محسن در جایگاه حاضر شد و در حالی که از شدت نگرانی برای خانواده و فرزند محسن، اشک از چشمانش جاری می شد، اذعان کرد: در این پرونده مشخص است که موکل من قصد قتل نداشته است و یکی از اصول قتل عمد ساقط می شود. او با توجه به شرایط سخت کار و مشکلات مالی دیگر توان تحمل فشارهای برادرش بر خانواده را نداشته است. من قبول دارم اقدام او از نظر قانون تمامی اصول دفاع مشروط را نداشته است اما باید قبول کرد که او از کیان خانواده‌اش با غیرت تمام حفاظت کرده است.

ابراهیم در وضعیت عادی نبوده است

وکیل محسن در ادامه گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی ابراهیم در زمان حادثه در وضعیت عادی قرار نداشته است. موکل من از زمان ارتکاب جرم تا کنون از خانواده و تنها فرزندش دور بوده و به اندازه کافی تادیب شده است. از شما خواهش دارم اجازه دهید پدر این فرزند 2 ساله در ادامه عمر بتواند فرزندش را تربیت کند تا یک فرد بی سرپرست دیگر وارد جامعه نشود. مادر این کودک نیز زندگی را رها کرده و رفته است. 

سپس علی پدر مقتول و قاتل و متهم به مشارکت در نزاع منجر به قتل در جایگاه حاضر شد و گفت: من 3 فرزند دارم و بی سواد هستم و شغل من کارگری در یک کارگاه نساجی است که نیمه تعطیل است. سابقه کیفری ندارم. در آن روز ابراهیم به شکلی گردن من را فشار می داد که من از ترس خودم را خیس کردم و بدنم کاملا بی جان و بی حس شده بود و دیگر نمی‌توانستم نفس بکشم. او پس از من به سمت مادر و همسر برادرش حمله کرد و آن‌ها را نیز مورد ضرب و شتم قرار داد. سپس به سمت شیر گاز رفت و عنوان کرد که همه را منفجر خواهم کرد.

همسر ابراهیم غیابی طلاق گرفت

ابراهیم در حالت عادی نبود. 10 سال سابقه اعتیاد داشت و به قدری مرتکب تخلف شده بود که همسرش فرار کرد و غیابی طلاق گرفت. ابراهیم حتی سابقه تعرض به خواهر زنش را نیز داشت. محسن فرزند خوب من است و باری از روی دوش ما بر می داشت اما ابراهیم هر روز ما را اذیت و تهدید می کرد. من در این نزاع هیچ عکس العملی نتوانستم نشان دهم که منجر به قتل ابراهیم شود. من دو روز بازداشت بودم و پس از آن اداره آگاهی من را آزاد کرد. از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی جدی هستم و وقتی که ابراهیم گلوی من را رها کرد، روی زمین نشستم و فقط خودم را می زدم.

همسر محسن به او خیانت کرده است

سپس قاضی حسین‌زاده از محسن پرسید به چه علت همسر شما خانه را ترک کرده؟ آیا او از رفتار شما ناراضی بوده و یا اذیت شده است؟ محسن در جواب گفت: نه وقتی من به زندان رفتم او زندگی را ترک کرد. قاضی از او پرسید به صورت ناگهانی که نمی‌شود همسر زندگی را ترک کند. در این میان وکیل محسن اذعان کرد در مدتی این یک سالی که محسن در زندان بوده است، همسرش به او خیانت می کند و زمانی که پدر و مادر محسن متوجه می‌شوند او اقدام به ترک خانه همسرش می کند و دیگر باز نمی گردد. 

سپس قاضی با اعلام پایان جلسه و با اعلام اینکه وجود قرائن محکم و اعتراف محسن به قتل ابراهیم در پرونده موجود است پایان جلسه را اعلام می‌دارم و مقرر شد حکم دادگاه در روزهای آینده به وکیل محسن ابلاغ گردد.

انتهای پیام: 5

نظر شما
پرونده ویژه