کشف واکسن کرونا

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۲۰:۵۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۳۸۳۷۰
کشف  واکسن کرونا
آزمایش بالینی مجدد واکسن شرکت J&J نشان می دهد که یک دوز از این واکسن از میمون‌ها محافظت کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ دانشمندان اعلام کردند که یک دوز از واکسن ویروس کرونا شرکت J&J از میمون ها محافظت کرده؛ اما به مرور زمان به دو دوز از این واکسن نیاز است.اگرچه سایر تولیدکنندگان واکسن با سرعت بیشتری در حال توسعه هستند پل استوفلس، مسئول ارشد علمی داروخانه گفت: دادههای اولیه نشان می‌دهد که واکسن کروناویروس واکنشی قوی در برابر آنتی بادی ایجاد کرده و تنها با یک دوز از بدن محافظت می کند.

واکسن J&J مبتنی‌ بر ویروسی است که Ad26 نامیده می‌شود. پژوهشگران این ویروس را طوری اصلاح کرده‌اند که حامل ژن پروتئین اسپایک ویروس کرونا باشد. ویروس Ad26 می‌تواند وارد سلول‌های انسانی شود اما قادر به تکثیر درون آن‌ها نیست. سلول میزبان از ژن اسپایک برای ساختن پروتئین‌های ویروس کرونا استفاده می‌کند. در ماه جاری، مقام‌های ناظر اروپایی واکسن Ad26 شرکت J&J را برای ابولا تایید کردند. این نخستین باری بود که چنین نوع تحویل ژن تسهیل‌شده به کمک ویروس برای یک بیماری تایید می‌شد.

در ماه مارس، باروچ و همکارانش هفت نسخه از واکسن Ad26 را برای ویروس کرونا طراحی کردند. آن‌ها تغییرات جزئی در ژن اسپایک ایجاد کردند تا ببینند که آیا می‌توانند موجب شوند سلول‌ها نسخه‌های بیشتری از پروتئین ویروسی را بسازند. آن‌ها همچنین انواعی را مورد آزمایش قرار دادند که موجب می‌شد پروتئین اسپایک پایدارتر شود که ممکن است موجب بروز پاسخ ایمنی قوی‌تری شود.

این شرکت قصد دارد آخرین مرحله از آزمون ها را در ماه سپتامبر شروع کند؛ داروساز مستقر در نیوجرسی یک دوز و یک شات همراه با تقویت کننده را در مطالعات اولیه خود در مورد بیش از 1000 بزرگسال، آزمایش خواهد کرد.

شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد واکسنی براساس ویروس اصلاح‌شده‌ی دیگری که ChAdOx1 نامیده می‌شود، توسعه داده‌اند. نتایج پژوهش آن‌ها روز پنج‌شنبه در مجله‌ی Nature منتشر شد. این گروه اکنون درحال انجام کارآزمایی‌های مرحله‌ی سوم روی انسان‌ها هستند که نتایج آن می‌تواند تا ماه اکتبر به دست آید.

استیسی ال شولتز-چری، ویروس‌شناس بیمارستان تحقیقاتی اطفال سنت جود آمریکا که در هیچ‌کدام از این کارآزمایی‌‌ها مشارکتی نداشته است، گفت: «مشاهده تعداد پلتفرم‌هایی که نتایج امیدوارکننده‌ای را برای یک واکسن نشان می‌دهند، هیجان‌انگیز است.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز