رضوان حکیم زاده:

استان سیستان و بلوچستان بیشترین بازمانده از تحصیل را دارد/۴میلیون دانش آموز عضو شبکه شاد نشدند

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۰:۴۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۸۷۴۶
استان سیستان و بلوچستان بیشترین بازمانده از تحصیل را دارد/۴میلیون  دانش آموز عضو شبکه شاد نشدند
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از اتباع سایر کشور‌ها بوده‌ و سه میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۷۵ نفر هم به دلیل نداشتن تبلت و گوشی عضو این سامانه نیستند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نهمین نشست شورای هماهنگی ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اظهار کرد: این شورا از سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی شده است و هدف آن تسریع در ارتباط دستگاه‌های عضو در راستای برطرف کردن مشکلات مناطق محروم بوده است.

او با بیان اینکه هدف این شورا شناسایی مناطق محروم، ارتقای شاخصه‌های آموزش و پرورش، تجهیزات و نیروی انسانی و توسعه عدالت اجتماعی بوده است، گفت: این شورا تاکنون ۸۱ مصوبه داشته است.

او افزود: تاکنون ۴۶ مصوبه اجرا شده و ۳۵ درصد از مصوبات هم اجرایی نشده است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان به‌عنوان چهار استان مورد هدف برای تجهیزات و توسعه شاخصه‌های آموزش و پرورش مورد نظر قرار گرفت، افزود: بالاترین بازمانده از تحصیل مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تا به امروز پوشش تحصیلی در چهار استان مورد هدف پیشرفت‌های خوبی داشته و میزان ترک تحصیل در استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: از کل جمعیت ۱۴ میلیون نفری دانش‌آموزان، ۹ میلیون نفر عضو سامانه «شاد» هستند و چهار میلیون عضو نشده داریم که ۲۵ درصد از این نفرات به اینترنت دسترسی نداشته‌اند.

او تصریح کرد: ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از اتباع سایر کشور‌ها بوده‌ و سه میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۷۵ نفر هم به دلیل نداشتن تبلت و گوشی عضو این سامانه نیستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز