ارائه پلتفرم هوش مصنوعی با دسترسی آزاد

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۹:۵۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۹۰۷۸
ارائه پلتفرم هوش مصنوعی با دسترسی آزاد
کشور چین به تازگی یک پلتفرم هوش مصنوعی با دسترسی آزاد را راه‌اندازی کرد تا توسعه جهانی این فن آوری پررونق را ارتقا بخشد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی سال‌های گذشته فناوری‌های مدرن و به ویژه فناوری روباتیک و رایانه با استفاده از هوش مصنوعی، پیشرفت داشته است. هوش مصنوعی انسان را قادر به انجام محاسبات پیچیده کرده و بسیاری از پژوهش‌ها و مطالعات علمی با بهره‌گیری از این فناوری قادر به داشتن جهشی خیره کننده است.

مشارکت سازمان‌هایی از صنایع مختلف، پایه و اساس محکمی را در رابطه با فن آوری هوش مصنوعی ایجاد کرده است. هدف از راه اندازی این پلتفرم ایجاد اکوسیستم همکاری هوش مصنوعی و تسهیل پیشرفت این فن آوری است.

 گفتنی است این فناوری پیچیده بوده و دسترسی و استفاده از آن در انحصار برخی مراکز علمی و کشورهای خاص است. در همین راستا کشور چین به تازگی اقدام به توسعه و گسترش هوش مصنوعی کرده و راه اندازی پلتفرم هوش مصنوعی Dubhe در ماه اکتبر سال  ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد و نزدیک به ۱۰۰ محقق در این پروژه شرکت کردند. هدف از راه اندازی این پلتفرم ایجاد اکوسیستم همکاری هوش مصنوعی و تسهیل پیشرفت این فن آوری است.

مدیر آزمایشگاه هوش مصنوعی ژجیانگ در استان ژجیانگ در شرق چین در رابطه با هدف اصلی از راه اندازی این پلتفرم گفت: «ما امیدواریم که بتوانیم نیروهای پیشرو و نوآور در این فن آوری را گرد هم آوریم تا یک بستر و چارچوبی با کار آیی بالا برای توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی بسازیم و تحقیقات مستقل در رابطه با هوش مصنوعی و اکوسیستم صنعتی دایر کنیم.»  

این آزمایشگاه هوش مصنوعی که به طور مشترک توسط استاندار استان ژجیانگ، دانشگاه ژجیانگ و گروه تجارت الکترونیکی علی‌بابا ساخته شده است، فضاهای عمده‌ای از جمله حمل و نقل هوشمند، امور مالی هوشمند، شهر هوشمند، مراقبت‌های بهداشتی هوشمند و رباتیک را شامل می‌شود.

پان یونه (Pan Yunhe) عضو آکادمی مهندسی چین و دانشمند ارشد هوش مصنوعی در آزمایشگاه ژجیانگ درباره مشارکت‌هایی که در ایجاد این فناوری هوش مصنوعی دخیل بودند، گفت: «مشارکت سازمان‌هایی از صنایع مختلف، پایه و اساس محکمی را در رابطه با فن آوری هوش مصنوعی ایجاد کرده است. من مشتاقانه منتظر هستم تا یک جامعه تحقیقاتی رو به رشد در این پلتفرم را که مشغول مطالعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی هستند، ببینم. من امیدوارم پلتفرم هوش مصنوعی با دسترسی آزاد Dubhe بتواند کاربرد فناوری‌های هوش مصنوعی در صنایع مختلف را به جلو سوق دهد.»

در انتها لازم به توضیح است که پلتفرم هوش مصنوعی با دسترسی آزاد Dubhe محصول مشترک آزمایشگاه هوش مصنوعی ژجیانگ، فناوری Oneflow پکن، آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، دانشگاه ژجیانگ و چند شرکت پژوهشی دیگر است.

 

نظر شما