رئیس پلیس پایتخت:

دستگیری ۵۳ نفر از محکومین فراری/کشف ۸ قبضه سلاح جنگی

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۱:۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۰۳۹۳۴۳
دستگیری ۵۳ نفر از محکومین فراری/کشف ۸ قبضه سلاح جنگی
سردار رحیمی از کشفیات سومین طرح کاشف پایتخت بازدید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در جریان طرح کاشف گفت: 53 نفر از محکومین فراری در روزهای اخیر دستگیر شدند و از این افراد 8 قبضه سلاح جنگی کشف شد. 

او افزود: در سومین طرح کاشف 244 نفر از سارقین و مجرمین حوزه های مختلف دستگیر شدند. این افراد در قالب 49 باند فعالیت می کردند. 70 درصد این افراد دارای سابقه کیفری هستند. 4255 فقره سرقت از این افراد کشف شده است. 120 فقره از این سرقت ها مربوط به سرقت از منازل بوده است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: بالغ بر 1850 فقره سرقت لوازم داخل خودرو، خودرو و موتورسیکلت در این میان وجود داشته است. 4 باند مهم جعل و کلاهبرداری پایتخت زمین گیر شدند که این 4 باند 1600 فقره جعل انجام داده بودند. همچنین 3 باند که مرتکب 8 فقره قتل شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی از دستگیری باند طلاقاپ ها خبر داد و گفت: این باند ده نفره نزدیک به 20 کیلو طلا به سرقت برده بودند. همچنین یک باند 3 نفره قبل از اقدام به قتل دستگیر شدند و 2 اسلحه نیز از این افراد کشف شد.

او تصریح کرد: ما هیچ شرکت لیزینگ مجاز نداریم و مردم نباید از این راه خرید کنند. در چند روز اخیر یک باند لیزینگ خودرو منهدم شد که 1500 شاکی دارد. همچنین یک باند شناسایی شد که در چند سال اخیر نزدیک به 400 تن مس را قاطی طلا کرده است و به فروش رسانده است و به هزاران کسبه و خریدار طلا ضرر وارد کرده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: امروزه کلاهبرداران از داخل زندان با مالباختگان تماس می گیرند و عنوان می کنند که از طرف پلیس آگاهی تماس گرفته اند و می‌گویند که اموال مردم را پیدا کرده و شماره کارت به آن ها می دهند تا مبلغ چند میلیونی به حساب واریز کنند و وقتی مردم به پلیس آگاهی مراجعه می کنند متوجه می شوند که فریب کلاهبرداران را خورده اند. پلیس آگاهی هیچ پولی از هیچکسی نمی گیرد. در روزهای اخیز نزدیک به 10 نفر به این روش فریب خورده اند.

رئیس پلیس پایتخت اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال بالغ بر 42 درصد کشفیات قاچاق کالا افزایش پیدا کرده است. در حوزه زمین خواری نیز در سال 99 تعداد 39 پرونده در داخل شهر تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. که ارزش این زمین خواری ها بالغ بر 1000 میلیارد تومان بوده است و 7.5 هکتار زمین در این قالب بازپس گیری شد.

سردار رحیمی در خصوص تجمع اتباع افغان در پارک ملت اظهار کرد: این افراد که بسیاری از آن ها به صورت غیرمجاز وارد کشور شده اند در این تجمع حاضر شدند که 19 نفر از آن ها دستگیر شده و 5 عامل اصلی که تهیه کننده پرچم طالبان بودند و با شبکه های خارجی در ارتباط بودند تحت بازجویی قرار گرفته اند و در زندان به سر می‌برند همچنین باقی افراد از کشور طرد شدند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان گفت: در مورد حادثه سعادت آباد هر دو طرف از فروشندگان مواد مخدر بوده و داری سابقه‌ی کیفری هستند و در جنوب استان تهران زندگی می کردند. این افراد در شرق تهران در ابتدا درگیر شدند و پس از آن در سعادت آباد بر سر مسائل ضد اخلاقی درگیر و تاکنون 5 نفر از آن ها دستگیر شده اند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما