واتس آپ امکان راستی‌آزمایی پیام‌ها را ممکن کرد

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۱۹:۴۰:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۹۶۱۴
واتس آپ امکان راستی‌آزمایی پیام‌ها را ممکن کرد
بعد از مدت‌ها قرار گرفتن در فاز آزمایشی، بالاخره واتساپ قابلیتی تازه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد که از طریق آن می‌توان صحت اطلاعات و اخباری که توسط پیام‌های فورواردی دریافت می‌شود را اعتبارسنجی کرد و به نوعی به مبارزه با اخبار جعلی پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از امروز کنار تمام پیام‌هایی که بین چند نفر دست به دست شده و به صورت مستقیم فوروارد می‌شوند یا حاوی لینکی مرتبط با اخبار غیرمعتبر هستند، ذره‌بینی دیده می‌شود که کاربر می‌تواند با کلیک کردن روی آن صحت و سقم محتوای ارسال شده را بسنجد. بعد از کلیک روی گزینه، از کاربر پرسیده می‌‌شود که دوست دارد در مورد این موضوع در سطح اینترنت جستجو شود یا از طریق منابعی دیگر فرآیند اعتبارسنجی صورت گیرد.

توسعه دهندگان واتساپ مدعی هستند این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد محتویات پیام ارسال شده را داخل مرورگری خارجی بارگذاری کرده و در موردش مطالعه کنند، و در همین حین واتساپ به هیچ عنوان به محتویات این پیام‌ها دسترسی ندارد.

طبق گزارش‌ها در حال حاضر این امکان در کشورهای برزیل، ایتالیا، مکزیک، اسپانیا، بریتانیا و آمریکا فعال شده و بدون نیاز به آپدیت، در اختیار کاربران نسخه اخیر واستاپ روی پلتفرم‌های اندروید، iOS و وب قرار گرفته است. بزودی این قابلیت به صورت سراسری نیز در اختیار سایر نقاط جهان فعال خواهد شد.

این ویژگی تازه گامی دیگر در راستای مبارزه فیسبوک و واتساپ با نشر اخبار جعلی و اطلاعات غلط به شمار می‌آید؛ به خصوص در شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا نیازمند دریافت اطلاعات و اخبار صحیح و به‌روز است و از طرفی نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده شایعه‌پراکنی را تشدید می‌کند.

گفتنی است از چند ماه پیش محدودیت‌هایی در زمینه ارسال دسته جمعی پیام‌های فوروارد شده در واتساپ نیز فعال شده؛ به این ترتیب که چنانچه پیامی بیشتر از پنج بار فوروارد شده باشد، کاربر قادر نخواهد بود آن را برای بیشتر از یک نفر ارسال کند. این اقدام پس از پخش شایعه ارتباط پاندمی کووید-19 با فناوری 5G صورت گرفت.

نظر شما