رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد:

کاهش زمان خدمات‌رسانی اورژانس/افزایش ۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس/ ۳۰درصد جذب شدگان اورژانس زنان هستند/راه‌اندازی اولین آمبولانس ریلی کشور

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۴:۵۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۴۰۱۴۷
کاهش زمان خدمات‌رسانی اورژانس/افزایش ۵ هزار و ۸۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس/ ۳۰درصد جذب شدگان اورژانس زنان هستند/راه‌اندازی اولین آمبولانس ریلی کشور
پیرحسین کلیوند در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های کشور به تشریح خدمات رسانی اورژانس پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور امروز در جلسه راه اندازی اولین آمبولانس ریلی کشور گفت:  با اقدامات موثر در زمینه ارتقای خدمات رسانی سازمان اورژانس کشور، زمان رسیدن به بالین بیماری به زیر 10 دقیقه رسیده است.

او تاکید کرد: تعداد بالگردهای اورژانس هوایی کشور از 7 عدد به 45 فروند افزایش پیدا کرد. 65درصد از مصدومانی که از طریق اورژانس هوایی منتقل شده به اتاق عمل راهی می شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: موتور آمبولانس نیز توسعه یافته و هزار موتور دیگر نیز در راه است. همچنین کد 247 و 724 را راه اندازی کرده ایم .

به گفته او در سکته ها 95 هزار نفر کمتر از 60 دقیقه سی پی ار شدند. برای سکته‌های حاد مغزی نیز اقدامات احیا بیمار انجام شده است. 8 هزار و 500 نفر با تزریق ار تی پی نجات پیدا کردند.

کولیوند تصریح کرد: در هنگام بلایای طبیعی اورژانس اولین سازمانی است که به محل حادثه اعزام می‌شود و با شیوع کرونا حتی هتلداری هم کردیم. در ایام کرونا هزار و 900 نفر  از پرسنل اورژانس به این ویروس مبتلا شده اند با این وجود تاکنون حتی یک نفر هم  از خدمات رسانی های سازمان اورژانس در این ایام شاکی نیست.

او افزود: ام سی ام سی و آمبولانس‌ها توسعه یافته اند و اینکه این آمبولانس‌ها چه اقداماتی را انجام می‌دهند در دستور کار قرار گرفته است. خدمات رسانی این سازمان در مناسبت‌های همچون نوروز اربعین  و ... افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: به زودی 5 هزار و 800 دستگاه آمبولانس به ناوگان افزوده می‌شود همچنین توان پرسنل افزایش یافته و کارهای بالینی مناسبی از طریق فضای مجازی و متخصص انجام می‌شود .

کولیوند ادامه داد:  نزدیک به سه هزار پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد و 60درصد خدمات افزایش یافته است و همچنین دانشکده فوریت‌های پزشکی راه اندازی شد.

او افزود: 30درصد دانشجویان جذب شده زنان هستند و برای ساخت 100 پایگاه در مناطق محروم از خیرین کمک گرفته شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: اولین آمبولانس ریلی راه اندازی می شود  و تکمیل سامانه 115 و پایش کل کشور در دستور کار قرار دارد.

به گفته او تاکنون 53مخاطره را شناسایی کرده و راه‌های آمادگی و مقابله با این مخاطرات برنامه ریزی شده است. پایگاه‌های شهری توسعه می یابد و امروز 115 پروژه افتتاح می شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز