قطعه مدافعان سلامت تقدیری از طرف فرهنگ و هنر کشور برای کادر درمان بود

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۰:۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۰۳۶۶
قطعه مدافعان سلامت تقدیری از طرف فرهنگ و هنر کشور برای کادر درمان بود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تیم گروه ارکستر سمفونیک ملی ایران با وجود شرایط سخت، قطعه مدافعان سلامت را به پاس قدردانی از کادر درمان تولید کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم رونمایی از قطعه «مدافعان سلامت» ارکستر سمفونیک تهران با حضور وزیر بهداشت و درمان پزشکی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه درمان کشور در طول سال ها در کنار مردم ایران بوده و در این چهل سال اخیر شاهد حضور همدلانه کادر درمان کشور بودیم به طوری که در 8 سال دفاع مقدس، کادر درمان کنار رزمندگان اسلام بودند و پا به پای مدافعان میهن حرکت کردند.

او افزود: در سال 57 تنها حدود 14 هزار پزشک عمومی و متخصص داشتیم و در 8 سال دفاع مقدس با همان کادر حرکت کردیم و آنها تاثیر بسیار مثبتی در کشور داشتند.

صالحی تصریح کرد: در عملیات کربلای 5 حدود 1000 پزشک و جراح حضور داشتند و بیش از 30.40 هزار مجروح این عملیات توسط این کادر درمان شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: صدهزار مجروح شیمیایی در جنگ داشتیم و همین کادر درمان با این پدیده ناشناس رو به رو شده و پیروز و موفق بیرون آمد.

او افزود: کادر درمان در 8 سال دفاع مقدس در سطح وسیعی حضور داشتند و نقش بسیار مهمی ایفا کردند.

صالحی گفت: از اواخر سال گذشته تا همین الان شاهد ایثار کادر درمانی کشور بودیم که این اتفاق بسیار وسیع و گسترده است و در تاریخ ایران زمین باقی خواهد ماند. آنها هم از سلامت دفاع کردند هم خودشان شهید این راه شدند.

او بیان کرد: فضای فرهنگ و هنر کشور به میدان آمد و در کنار مدافعان سلامت قرار گرفت با اینکه محافل هنری تعطیل شد اما مسئولیت خودمان را ایفا کردیم.

صالحی عنوان کرد: این قطعه با سختی بسیاری تولید شد تا تشکری باشد برای کادر درمان که در ایام سخت به کمک مردم آمدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز