این افراد به هیچ وجه سیر نخوردند!

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۸:۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۱۲۷۱
این افراد به هیچ وجه سیر نخوردند!
سیر علاوه بر خواص و فواید بسیار زیادی که برای سلامت بدن دارد برای برخی افراد با شرایط خاص می تواند عوارض و خطراتی هم داشته باشد که باید از خوردن آن پرهیز کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیر یکی از پایه های ثابت نسخه های درمانی طب سنتی است و خواص فراوانی برای سلامتی دارد اما برای برخی از افراد که شرایط خاصی دارند خوردن سیر به هیچ وجه توصیه نمی شود.سیر حاوی آلیسین است که برای سلامتی مفید است و به کاهش فشار خون و کلسترول کمک می کند،همچنین به تولید آنژیو تانسین که به آرامش رگ های خونی کمک می کند جلوگیری می کند.

خواص فراوان سیر است که مردم سیر را به عنوان یکی از بهترین خوراکی ها بشناسند. یک بخشی از سیر برای درمان و بالا بردن سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.مصرف مداوم سیر تا 63 درصد از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند و عفونت های گوارشی را درمان می کند ، طبق آنچه در ادامه این بخش خواهید خواند مواردی هم وجود دارد که مصرف سیر مجاز نیست.

گاهی اوقات سیر نارس باعث تنفس سخت می شود. مصرف سیر نارس می تواند تاثیر عکس روی فرد بگذارد.در ادامه به موارد ممنوعیت مصرف سیر خواهیم پرداخت. مواقعی که باید از مصرف سیر خودداری کنید یا بهتر است بگوییم افرادی با این شرایط گزینه ی مناسبی برای خوردن سیر نیستند:

1. مصرف داروی ضد انعقاد :

سیر یک ضد انعقاد طبیعی است که بهترین درمان برای گردش خون است به همین دلیل توصیه می شود از مصرف سیر پرهیز کنید چون موجب خونریزی شدید میشود.

2. تپش قلب :

اگر بعد از خوردن سیر دچار تپش قلب می شوید بهتر است در این مورد احتیاط کنید.

3. بارداری :

مصرف سیر در دوران بارداری برای درمان به هیچ وجه توصیه نمی شود و حتما باید با مشورت پزشک مصرف شود.

4. فشار خون پائین :

اگر فشارخون طبیعی یا پایین دارید بهترین پیشنهاد این است که از خوردن سیر پرهیز کنید، چون خوردن سیر باعث افت فشار خون میشود.

تاثیر خوردن سیر بر کبد

5. مشکلات کبدی :

مصرف سیر تاثیر دارو روی بدن را کاهش می دهد. بیشتر داروها مخصوصا داروهای کبد و جلوگیری از بارداری، اگر با سیر مصرف شوند تاثیر بر عکس روی بدن می گذارند.

6. مشکلات گوارشی :

سیر برای دستگاه گوارش سنگین است، بنابر این اگر شما دستگاه گوارش حساسی دارید، سیر مصرف نکنید.

نظر شما
پرونده ویژه