معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

آسیب ۸۴۴ واحد کسب و کار از کرونا/ ایجاد اشتغال موقت برای زنان سرپرست خانوار

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۰۸:۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۱۳۲۸
آسیب ۸۴۴ واحد کسب و کار از کرونا/ ایجاد اشتغال موقت برای زنان سرپرست خانوار
عیسی منصوری گفت: از طریق سامانه‌هایی که مدنظر قرار گرفته است، زنان سرپرست خانوار به ویژه زنانی که در شرایط خاص و آسیب پذیر قرار دارند را شناسایی و احصاء کرده و به آنها شغل موقت ارائه ‌می‌دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تسهیلات این وزارتخانه به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا گفت: گام اول حمایت‌های خود را به صورت عام ارائه دادیم به این صورت که حدود 844 واحد کسب و کار که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده بودند را به شکل فردی، خویش فرمایی و کارفرمایی شناسایی کردیم و تحت پوشش حمایت خود قرار دادیم.

او افزود: این تسهیلات حمایتی در قالب وام‌های 16،12،8،6 میلیون تومانی با اقساط 24 ماهه و نرخ سود 12 درصد به ازای هر فرد پرداخت شد.

منصوری با اشاره به حمایت ویژه از زنان شاغلی که از کرونا مورد آسیب قرار گرفتند، گفت: قرار است از طریق سازمان‌ها و نهادهای حمایتی، سامانه تامین اجتماعی، پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و سامانه ملی اشتغال و کسب و کار  زنان سرپرست خانوار به ویژه زنانی که در شرایط خاص و آسیب پذیر قرار دارند را شناسایی و احصاء کنیم و به آنها شغل موقت ارائه ‌دهیم.

او افزود: تولید ماسک خانگی یکی از مشاغلی است که مدنظر ما قرار دارد و زنان می‌توانند در خانه و کنار فرزندانشان مشغول به کار شوند و کسب درآمد کنند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این مشاغل موقت تا زمانی که ویروس کرونا از کشور ریشه کن شود، ادامه دارد تا انشالله به سمت ایجاد اشتغال پایدار برای این زنان پیش برویم.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز