درگیری شدید مسلحانه در سیستان و بلوچستان/کشف یکی از بزرگ ترین محموله های موادمخدر

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۰:۵۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۴۱۳۵۸
درگیری شدید مسلحانه در سیستان و بلوچستان/کشف یکی از بزرگ ترین محموله های موادمخدر
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی از کشف 4 تن و 484 کیلو مواد افیونی و دستگیری 4 سوداگر مرگ، در درگیری مسلحانه پلیس با سوداگران مرگ در شهرستان‌ های "نیک شهر" و "سراوان" خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ مجید کریمی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان های "نیک شهر" و "سراوان" با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، اعضای یک باند مسلح قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال 2 محموله بزرگ مواد افیونی، از شهرستان های مذکور به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

او افزود: در یک عملیات، بامداد روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان "نیک شهر" در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با یک دستگاه وانت تویوتا، در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در حوالی روستای"گریچ" این شهرستان بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا بیان داشت: سوداگران مرگ که خود را در محاصره پلیس دیدند با تیراندازی به سمت مأموران انتظامی قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودرو به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: طی این عملیات در بازرسی از خودروی قاچاقچیان یک تن و 380 کیلو و 305 گرم تریاک به دست آمد.  

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: شب گذشته نیز در یک عملیات موفقیت آمیز دیگر، تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله یک دستگاه خودروی زانتیا و یک دستگاه وانت تویوتا در یکی از محورهای فرعی منطقه "گشت" سراوان در حال انتقال مقادیری قابل توجه مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

او بیان کرد: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودروها و استفاده از تاریکی شب، به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

سرهنگ کریمی افزود: در این عملیات، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر با تلاش و سرعت عمل خود، 4 نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی 3 تن و 103کیلو و 900گرم مواد مخدر را به همراه 2 قبضه سلاح کلاش، مقادیری مهمات جنگی و یک دستگاه بی سیم دستی کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این 2 عملیات، در مجموع 4 تن و 484 کیلو و 205گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در خاتمه، بر عزم جدی پلیس در برخورد با سوداگران مرگ تأکید کرد و از شهروندان خواست به منظور مقابله هر چه بهتر با قاچاق مواد مخدر، به عنوان بلای خانمان سوز در جامعه، اخبار و اطلاعات خود را، در این خصوص با تماس 110 در اختیار پلیس قرار دهند.

نظر شما
پرونده ویژه