معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی تهران:

آزادسازی ۲۰۰ زندانی با مدرک جعلی/کلاهبرداران به جان سیم کارت های رند افتادند

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۱:۳۳:۱۰
کد خبر: ۱۰۴۱۳۸۶
آزادسازی ۲۰۰ زندانی با مدرک جعلی/کلاهبرداران به جان سیم کارت های رند افتادند
سرهنگ تقی پور با اشاره به اینکه 200 نفر زندانی که تحت قرار برای کفالت بودند با فیش حقوقی جعلی و حکم کارگزینی جعلی آزاد شده اند و تلاش برای دستگیری مجدد این افراد ادامه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ جعل در روزها و هفته های اخیر در سطح کشور به مرحله خطرناکی رسیده است تا جایی که دیگر هیچ حوزه ای از این امر در امان نیست. جرمی که با وجود مجازات های سنگین اما شاهد کاهش آن نبوده ایم. جعل و کلاهبرداری گاهی اوقات منجر به بر هم خوردن نظم عمومی می‌شود که قانونگذار برای این قبیل موارد تشدید مجازات در نظر گرفته است. گاها شاهد هستیم در ادامه جعل، کلاهبرداری رقم می‌خورد که اگر به صورت باند و سازمان یافته رقم خورد تا مجازات اعدام نیز برای آن تعریف شده است. مجازات هایی که به نظر می رسد بازدارنده نیست.

سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران در این رابطه گفت: در روزهای اخیر 6 نفر از متهمین جعل فیش های حقوقی دستگیر شدند. این افراد از این فیش های حقوقی و مدارک کسر از حقوق برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کردند و افرادی را در راستای دریافت وام واسطه می کردند تا خود در این امر دخیل نشوند.

او افزود: این افراد همچنین 200 نفر زندانی که تحت قرار برای کفالت بودند با فیش حقوقی جعلی و حکم کارگزینی جعلی آزاد کرده اند و تلاش برای دستگیری مجدد این افراد ادامه دارد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این افراد حتی جواز کسب جعلی نیز ایجاد کرده اند و به این وسیله زندانیان را آزاد کرده اند. آنان با سو استفاده از افراد جویای کار این افراد را به صورت کاذب استخدام می کردند و تحت عنوان شغل های بازاریابی و غیرحضوری به آن ها می گفتند در قبال این کار با فیش حقوقی اقدام به آزادسازی یک زندانی کنند که تمامی این اقدام جعلی بوده است و فرد جویای کار از این اقدام مطلع نبوده است که مدارک آن ها جعلی بوده است و عملیات استخدام نیز کاملا سوری بوده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران در خصوص شیوه دیگری از جعل که در ارتباط با آن یک نفر دستگیر شده است، اظهار کرد: در یک عملیات دیگر شخصی دستگیر شد که اقدام به شناسایی شماره های رند و گران قیمت کرده که صاحبان آن ها در خارج از کشور ساکن بوده اند.

او افزود: این اقدام به جعل مدارک فرد صاحب سیم کارت ها اقدام کرده و با جعل وکالت نامه مالکیت این سیم کارت ها را به خود منتقل کرده اند. این افراد از این طریق 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.

//انتهای پیام:3

نظر شما
پرونده ویژه