کم و کیف برگزاری آزمون مدارس در شهریور اعلام شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۲:۳۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۴۱۴۳۲
کم  و کیف برگزاری آزمون مدارس در شهریور اعلام شد
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش به تشریح رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری آزمون ها در شهریور پرداخت.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات برنامه امتحانی شهریور دانش‌آموزان توضیحاتی داد.

 ساکی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه خبر به جزئیات برنامه امتحانی شهریور  دانش‌آموزان اشاره کرد که این امتحانات از ۲۲ مرداد تا ۱۳ شهریور امتحانات شهریور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه دانش‌آموزانی که غیبت موجه داشته‌اند و در امتحان شرکت نکرده‌اند می‌توانند با مسئولیت معلم و مدرسه به شکل غیر حضوری امتحان دهند گفت: به تعبیر دیگر معلم و مدرسه با تصمیم‌گیری خود می‌توانند به صورت مجازی، آزمون‌های کتاب باز، آنلاین و ... امتحان بگیرند. پایه هفتم، هشتم، دهم و یازدهم می‌توانند این شیوه مجازی را در نظر داشته باشد. البته که امتحان پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

ساکی با اشاره به اینکه امتحانات پایه نهم به صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: امتحانات پایه دوازدهم، سوم متوسطه و پیش دانشگاهی به صورت گروهی و با برنامه یکسان در سراسر کشور همزمان و امتحانات حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از طرف وزارت بهداشت برگزار می‌شود. ۱۶ سوال طراحی می‌شود که دانش‌آموزان ملزم به پاسخگویی به آن هستند و ۴ سوال دیگر هم وجود دارد که دانش‌آموزان به صورت اختیاری می‌توانند به آن پاسخ دهند.

به گفته رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش جدول طراحی سوالات در پرتال مرکز سنجش آموزش و پرورش قرار دارد و دانش‌آموزانی که نیاز دارند از کم و کیف سوالات اطلاعات پیدا کنند می‌توانند به پرتال سازمان مراجعه کنند تا اطلاعات کافی دریافت کنند.

او به آزمون دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی اشاره کرد و گفت: متقاضیان جهش تحصیلی می‌توانند با ضوابط مربوط به واحد آموزشی اقدام کنند و سپس آزمون حضوری بدهند. این آزمون از ۲۲ مرداد تا ۱۳ شهریور خواهد بود. جهش تحصیلی هم در دوره ابتدایی و هم در متوسطه اول امکان پذیر است و فقط این پایه‌ها می‌توانند برای جهش تحصیلی اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز