معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی وتربیت بدنی سازمان استثنایی کشور مطرح کرد:

شناسایی ۲۹ هزار نوآموز مشکوک به مشکل/طرح خدمات حمایتی تا دو هفته دیگر برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۰۹:۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۰۴۱۵۱۵
شناسایی ۲۹ هزار نوآموز مشکوک به مشکل/طرح خدمات حمایتی تا دو هفته دیگر برگزار می‌شود
محمدحسن عظیم عراقی به تشریح ثبت نام نوآموزان کشور پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمدحسن عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان استثنایی کشور درباره روند سنجش نوآموزان در کشور گفت: تاکنون در سطح کشور بیش از 720هزار نفر برای پایه اول سنجش نوبت‌گیری کرده‌اند. از این تعداد 370 هزار نوآموز ارزیابی شدند بنابراین بیش از نیمی از تعداد کل نوآموزان ارزیابی شدند.

او اظهار کرد: در بین نوآموزان 29 هزار نفر ارجاع تخصصی هوش شدند. به عبارت دیگر این افراد مشکوک به مشکل تشخیص داده شده و برای تست‌های تخصصی هوش به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند.

 به گفته معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان استثنایی کشور در سامانه سناد خانواده‌ها نوبت‌دهی می‌شوند تا بر اساس پروتکل‌های بهداشتی تعداد مراجعان در پایگاه‌ها افزایش نیابد.

 عظیم عراقی تاکید کرد: شروع سال تحصیلی از 15 شهریور است با توجه به شرایط استان‌ها به شکل مجازی یا حضوری کلاس‌ها برگزار می‌شود.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی وتربیت بدنی سازمان استثنایی کشور  افزود: در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش از ظرفیت شبکه شاد استفاده و برنامه‌ها در شبکه شاد بارگذاری می‌شود. البته برخی از استان‌ها نیز به شکل تخصصی به فعالیت می‌پردازند. برای مثال استان سمنان در زمینه اوتیسم به فعالیت می‌پردازد. برنامه‌های آموزشی را برای شبکه شاد انجام می‌دهند.

او درباره میزان ثبت نام نوآموز در مدارس استثنایی گفت: هم‌اکنون نمی‌توان در این باره صحبت کرد، چون این طرح تا 15 شهریور ادامه دارد. تاکنون از 14 هزار مراجعه کننده 520 هزار دانش آموز در بخش تخصصی هوش به مدارس استثنایی معرفی شده‌اند. در سال‌های گذشته آمار نوآموزانی که مدارس استثنایی معرفی می‌شدند 6 هزار تا هفت هزار بوده است.

عظیم عراقی تاکید کرد: از خانواده‌ها در خواست می‌شود در نوبت‌دهی شرکت کنند، چون در بدو ورود پیش‌ینی یک میلیون نفر مد نظر قرار گرفته است. هم اکنون 720 هزار نفر شرکت کرده‌اند.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی وتربیت بدنی سازمان استثنایی کشور تاکید کرد: طرح خدمات حمایتی نیز از در دو هفته آینده اجرایی می‌شود. شایان ذکر است طرح خدمات حمایتی از سال ۱۳۹۴، برای کمک هزینه خرید تجهیزات توانبخشی، سمعک، ویلچر، داروهای مستمر، خدمات جراحی و بستری، جراحی کاشت حلزون، ارتز و پروتز، کفش طبی، اندام مصنوعی، ابزار کمک بینایی آموزشی و عینک و همچنین اقدامات پاراکلینیک به دانش‌آموزان استثنایی براساس دستورالعمل مربوطه اجرا می‌شود.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
پرونده ویژه