وزیر کشور:

همه استانداران موظف به ارائه شناسه ملی سمن‌های جوانان هستند/اصلی ترین وظیفه سازمان‌های مردم نهاد شناسایی ظرفیت‌های مناطق ناشناخته است

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۰:۳۵:۳۲
کد خبر: ۱۰۴۱۸۳۴
همه استانداران موظف به ارائه شناسه ملی سمن‌های جوانان هستند/اصلی ترین وظیفه سازمان‌های مردم نهاد شناسایی ظرفیت‌های مناطق ناشناخته است
وزیر کشور گفت: یکی از مهم ترین وظیفه سازمان های مردم نهاد، شناسایی و بهره برداری از مناطقی است که ناشناخته مانده و بدون استفاده مانده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور طی نشست با اعضای مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: از برادر عزیزم مسعود سلطانی فر که در حوزه تشکلات و جوانان زحمت زیادی کشیدند، تشکر می کنم.

او افزود: ما بسترسازی می کنیم و زمینه های تحقق اهداف والایی که جوانان دارند را محقق می کنیم اما اینکه تا چه اندازه، انجام شود بستگی به جوانان دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: کشور ما از ظرفیت خوبی در حیطه جوانان بهره مند است و باید تلاش کنیم در تشکلات و سازمان های مردم نهاد نیز از ظرفیت جوانان استفاده کنیم.

او عنوان کرد: باید به جوانان ایمان و اعتقاد داشت هرچند این ایمان و اعتقاد به تنهایی تاثیری در حرکت جوانان ندارد باید عرصه را در اختیار جوانان قرار دهیم اما جوانان هم باید همت کنند تا از توانایی خود استفاده کنند.

وزیر کشور افزود: انرژی بالا، قدرت ریسک و هوش بالا از ویژگی جوانان است بنابراین امیدوارم جوانان کوشا باشند و بتوانند از ظرفیت های خود استفاده کنند.

او گفت: ما در سیستم اداری تابع یک سری ضوابط قانونی هستیم. خواهش من این است که مدیران به جوان گرایی توجه بیشتری کنند همانطور که هرسال آزمون برگزار می شود و جوانان استخدام می شوند.

رحمانی فضلی بیان کرد: در وزارت کشور سن مدیران را کاهش دهیم و در حال حاضر 3 تا 4 سال کاهش یافته و سن فرمانداران 40 تا 43 و بخشداران 30 تا 35 سال است.

او درخصوص به کارگیری بانوان در مجموعه وزارت کشور افزود: ما در وزارت کشور بیشترین تعداد بانوان را به کار گرفتیم به گونه ای که 16 خانم معاون استاندار هستند که در تاریخ وجود نداشت.

رحمانی فضلی بیان کرد: اعتبارات دادنی نیست بلکه گرفتنی است بنابراین جوانان باید راه تغییر و حرکت را بشناسند و ادامه دهند.

او گفت: همه استان های ما این دستور را دارند که شناسه ملی را به سمن های جوان ارائه دهند اما اگر موردی خاصی وجود دارد بنده خودم پیگیری می کنم.

وزیر کشور عنوان کرد: ما وقتی دولت را تحویل گرفتیم برخی از سمن ها 3 سال در انتظار مجوز بودند اما ما طبق قانون به 20 روز رساندیم و سرعت کار را بالا بردیم اینکه می گوییم تعداد سمن ها به 3 هزار و 200 رسیده است خود گواهی بر سرعت بخشی ارائه مجوز به سمن ها است.

او تصریح کرد: نوع نگاه و اقدام صدا و سیما در حوزه های مختلف آن می تواند به تناسب مدیری که دارد متفاوت باشد اما نفس رویکرد آنها بنابر تاکیدات رهبر معظم به جوانان است.

رحمانی فضلی عنوان کرد: ما می گوییم تشکل ها حلقه واسط دولت با مردم هستند و حتما آنها باید به عنوان یک نیروی جلودار ، فعال و موثر در درون جامعه حرکت اصلی تغییرات را ایجاد کنند یعنی با جوشش خود یک پویش موثر در جامعه ایجاد کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه استان های ما واقعا ظرفیت بسیار بزرگی هم از نظر منابع طبیعی و هم انسانی دارند، افزود: متاسفانه بنابر دلایل تاریخی نتواسنتیم نظامات مناسب تحول شرایط منطقه ای و استانی را فراهم کنیم.

او ادامه داد: تشکلات باید بتوانند ظرفیت های مناطق را فعال کنند و در نگاه تصمیم گیران تاثیر بگذارند. برای مثال استان های چهارمحال و بختیاری، ایلام ، سیستان و بلوچستان ظرفیت هایی دارند که ناشناخته مانده بنابراین یکی از کارهای مهم راه اندازی و بکارگیری این ظرفیت هاست.

رحمانی فضلی بیان کرد: در زلزله کرمانشاه شاهد بهم ریختگی فراوان بودیم که دلیل آن رسیدن امکانات فراوان اما با توزیع نادرست بود که من دستور دادم سمن های ملی و استانی در مدیریت بحران فعالیت کنند تا کمک ها عادلانه تقسیم شود و حیف و میل نشود.

وزیر کشور افزود: در سیل سال 98 صحنه های ایثار و فداکاری دیدم مانند همان دوره که جوانان با تمام وجود پای میدان جنگ هشت ساله دفاع مقدس آمده بودند.

او افزود: انشالله با کمک همه جوانان بتوانیم کادرسازی کنیم یعنی با علم و درایت و هوش جوانان ایده های جدیدی را ایجاد کنیم تا این جریان و نهالی که تعبیه شده پر ثمر باشد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
پرونده ویژه