نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

شهرک‌های شهر تهران با هرج و مرج مدیریتی مواجه هستند

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۰:۰۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۲۳۲۰
شهرک‌های شهر تهران با هرج و مرج مدیریتی مواجه هستند
سید حسن رسولی با اشاره‌ به هرج‌ و مرج مدیریتی در شهرک‌های شهر تهران، پیشنهاد داد تا شهردار تهران لایحه‌ی به منظور تعیین و تکلیف مسئولیت شهرداری و هیات مدیره‌ شهرک‌ها به شورا ارائه دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزرای برنا؛ سید حسن رسولی، نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورا پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه 5، گفت: در قانون تقسیمات کشوری، سلسله مراتب روستا، شهر، بخش، شهرک و... به‎عنوان واحدهای تقسیمات کشوری به رسمیت شناخته است که یکی از این سطوح شهرک ‎ها اعم از مسکونی، صنعتی و... هستند.

او افزود: در قانون مربوطه، اداره این شهرک‎ها بر عهده هیئت مدیره شهرک است.

رسولی ادامه داد: از جهتی بیشتر شهرک‎های مسکونی تهران مانند آپادانا، اکباتان و غیره در زمان تاسیس خارج از محدود کاربری و خدماتی شهرداری بودند که تعدادی از آنها هم اکنون در قلب منطقه پنج قرار دارند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران یبان کرد: با توجه به هرج و مرج مدیریتی این شهرک ها، پیشنهاد می کنم شهردار تهران برای تعیین تکلیف و تقسیم کار بین شهرداری و هیئت مدیره این شهرک ها که عمدتا مهلت قانونی آنها گذشته یا انگیزه کافی را ندارند اما همچنان بر اساس قانون مالک مشائات این شرکت ها هستند و برای حل این تعارض جدی، لایحه ای تحت عنوان تعیین تکلیف مسئولیت‌های شهرداری و هیات مدیره این شهرک ها به شورای شهر ارسال کند.

رسولی در پایان گفت: در بازدیدی که همراه دیگر اعضای شورا از شهرک های منطقه 5 داشتیم لزوم تعیین تکلیف این شهرک ها مهمترین خواسته ساکنان و شورایاری های آنان بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز