مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبر داد:

پیاده سازی نظام مدیریت محیط زیست در مناطق ۲۲ گانه؛ تا پایان سال

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۲:۵۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۴۲۴۵۵
پیاده سازی نظام مدیریت محیط زیست در مناطق ۲۲ گانه؛ تا پایان سال
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار از برنامه ریزی استقرار و پیاده سازی نظام مدیریت محیط زیست ( استاندارد ایزو 14001) در مناطق ۲۲گانه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شینا انصاری در مراسم اختتامیه ارزیابی استاندارد مدیریت محیط زیست در منطقه 12 با اشاره به پیاده‌سازی و استقرار جدیدترین نسخه نظام مدیریت محیط زیست در شهرداری تهران گفت: به روز ترین استاندارد مدیریت محیط زیست (ایزو ۱۴۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵) در این منطقه به عنوان ششمین منطقه در تهران پیاده سازی شده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری تهران به عنوان یکی از مهمترین نهادهای درگیر با مسائل و مشکلات محیط‌ زیستی، موظف به اجرای نظام مدیریت محیط‌ زیست است که هدف آن حرکت در راستای الگوی توسعه پایدار شهری بوده است .

او با بیان اینکه پیاده سازی استاندارد مدیریت محیط زیست در این منطقه با هدف آسیب شناسی مشکلات محیط زیستی، صرفه جویی در مصرف انرژی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌کارگیری مواد و فرایندهای کم‌آلاینده و افزایش بهره‌وری و بازدهی خدمات صورت گرفته است گفت: در کل هدف اصلی استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱  ایجاد رویکردی نظام‌مند برای کاهش آسیب‌هایی است که یک سازمان می تواند به محیط زیست وارد کند.

به گفته انصاری با در نظر گرفتن شرایط کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، نظام مدیریت محیط زیست در سایر مناطق تهران نیز پیاده سازی خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه استقرار و پیاده سازی این نظام بیش از هر چیز نیازمند نگرش محیط زیستی شهرداران و مدیران مناطق بوده است اظهار داشت: پس از استقرار این نظام در مناطق 22 گانه شهرداری تهران، موضوع نگهداشت و ممیزی مراقبتی نیز بسیار حائز اهمیت است.

همچنین در پایان اعلام گردید که اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار به دنبال پیاده سازی نظام یکپارچه و بهینه برای راهبری سیستم مدیریت محیط زیست در شهر تهران می باشد. در نظام مذکور با آسیب شناسی استقرار و نگهداشت ایزو ۱۴۰۰۱ و مطالعات تطبیقی از دیگر شهرهای دنیا و همچنین اقتباس از مدل مدیریت محیط زیست کمیسیون اروپا ( EMAS ) مدل بهینه ای برای شهرداری تهران تدوین خواهد شد.

نظر شما