نائب رئیس مجمع جوانان استان کرمان:

صدور ۱۴ شناسنامه برای کودکان بی‌هویت با همت سمن‌های جوانان/مناطق ناایمن کرمان بازسازی می‌شوند

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۰۵:۴۷:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۲۴۹۹
صدور ۱۴ شناسنامه برای کودکان بی‌هویت با همت سمن‌های جوانان/مناطق ناایمن کرمان بازسازی می‌شوند
حدیثه سالاری گفت:با پیگیری‌های سمن جوانان استان، توانستیم برای 14 کودک بی هویت شناسنامه صادر کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حدیثه سالاری، نائب رئیس مجمع جوانان استان کرمان با اشاره به افزایش حاشیه نشینی در این استان گفت: خشکسالی‌های اخیر، سیل و زلزله ‌بم باعث شده تعداد حاشیه نشینان در استان کرمان افزایش پیدا کند به صورتی که در حال حاضر 5 نقطه حاشیه نشین در این استان وجود دارد که مردم آن از سر ناچاری در آنجا زندگی می‌کنند.

او افزود: مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند آب و برق غیرمجاز دارند و گاز هم اصلا ندارند و از نفت استفاده می‌کنند به همین دلیل در پی این موارد مشکلاتی برایشان ایجاد شده است.

سالاری تصریح کرد: ماه گذشته یک پسربچه 16 ساله با هدف اینکه برق خانه‌شان را درست کند روی کابل‌ها می‌رود و دچار برق گرفتگی شده و متاسفانه فوت می کند درواقع این برق‌های غیرمجاز و کابل کشی‌ها غیراصولی و ناایمن باعث برق گرفتی ساکنان این مناطق می‌شود و یکی از مهم‌ترین مشکلات آنها در فصل زمستان است.

نائب رئیس مجمع جوانان استان کرمان افزود: برق کشی غیراصولی باعث شده مردم این مناطق با اتصالی برق مواجه شوند حتی در تابستان نتوانند از کولر و یخچال استفاده کنند چون درصورت استفاده از این دو وسیله هم برق آنها قطع می‌شود هم یخچال و کولرشان می‌سوزد که باعث خسران مالی فراوانی برای آنها می‌شود بنابراین به دلیل موارد فوق، کیفیت زندگی مردم این مناطق بسیار پایین است.

سالاری با اشاره به پیش قدم شدن سمن‌ها برای ایمن سازی این مناطق گفت: ما در سمن جوانان استان کرمان و موسسه مهرگستر کویر در جلساتی که با فرماندار، اداره برق، نمایندگان مجلس استان و ... داشتیم سعی کردیم همراه با مردم در این جلسات حضور پیدا کنیم تا مسئولین مشکلات را از زبان خود مردم بشنوند و حس کنند. درنتیجه این جلسات دو منطقه را به شکل پایلوت انتخاب کردیم و برق کشی و ایمنی سازی را انجام دادیم که البته دو کوچه باقی مانده که انشالله در آینده تکمیل می‌شود.

نائب رئیس مجمع جوانان استان کرمان درخصوص صدور شناسنامه برای کودکان گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم دیگری که انجام دادیم این است رئیس قوه قضائیه استان را به این مناطق بردیم تا کودکانی که شناسنامه ندارند را از نزدیک مشاهده کند.

او اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌ها و فعالیت‌هایی که در سمن جوانان داشتیم، توانستیم برای 14 کودک شناسنامه صادر کنیم و آنهایی که از تحصیل محروم بودند را به مدارس معرفی کنیم.

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز