وزیر بهداشت و درمان مطرح کرد:

کرونا را دست کم نگیرید

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۱۴:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۵۰۹
کرونا را دست کم نگیرید
سعید نمکی گفت: در اردیبهشت سالجاری به دستاوردهای مناسبی برای مدیریت کرونا دست یافتیم، اما با ساده انگاری، کم توجهی و غفلت مردم و برخی دستگاه‌ها دچار خیز دوباره بیماری شدیم. این در حالی است که این ویروس را نباید دستکم گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان درباره  نگرانی‌های عمده در پاندمی کووید 19 در لایو اینستاگرام گفت: در روزهای اولیه پاندمی کووید 19 دچار افت شدیم که بخشی از این نارسایی ها به دلیل وحشت و ترس ناشی از این بیماری جدید بود.

او افزود: برنامه منسجم ملی، پوششی واکسن، مراقبت از زنان باردار و نگهداری مجزا از مبتلایان به کرونا و دیگر افراد، فعالیت‌های بهداشتی قابل قبولی انجام شده است.

نمکی تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود در منطقه شرق مدیترانه با تعدادی از کشورهای محدود اقداماتی را انجام دهیم  زیرا با توجه به فصل سرما و احتمال شیوع آنفلونزا لازم است تا کشورها یافته‌های خود در خصوص این بیماری‌ را با یکدیگر تبادل کنند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: با کشورهای همسایه عراق، افغانستان و پاکستان به تبادل اطلاعات می‌پردازیم تا بتوان بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر را مدیریت کنیم.

وزیر بهداشت افزود: مدیر منطقه سازمان جهانی بهداشت باید به تقویت دانش فن‌آوری و عوارض ناشی از کووید 19 در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و ... نیز بپردازند.

نمکی تاکید کرد: در اردیبهشت سالجاری به دستاوردهای مناسبی برای مدیریت کرونا دست یافتیم، اما با ساده انگاری ، کم توجهی و غفلت مردم و برخی دستگاه‌ها دچار خیز دوباره بیماری شدیم. این در حالی است که این ویروس را نباید دستکم گرفت.

به گفته او شاید این ویروس ما را به زمین بزند. در این اقدام برخی از همکاران را از دست دادیم یا اینکه این افراد مشکل‌دار شده و از چرخه خدمت خارج شدند.

او اظهار کرد: در شرایط کنونی به کاهش موارد بیماری باز می‌گردیم، این مقوله به دلیل توجه مردم به شیوه‌نامه های بهداشتی و تلاش همکارانم در کادر درمان است. همکارانم دچار خستگی شده‌اند، اما همچنان با عشق و علاقه به خدمات‌رسانی می‌پردازند. پزشکان، پرستاران و دیگر کادر درمان عاشق خدمت هستند، اما اینکه به‌دلیل بی‌احتیاطی و ساده‌انگاری این قشر را به زحمت انداختن اصلا صحیح نیست.

نمکی تصریح کرد: از دست دادن پرستاران جوان به دلیل ساده اندیشی و بی‌توجهی به اوضاع است. در کنار خواهش‌های مستمر در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی رویکردمان این است که  با خاطیان پروتکل‌های بهداشتی برخورد سنگین داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: از مردم می‌خواهم در زمینه افزایش پوشش بهداشتی تلاش کنند. از مسئولان می‌خواهم به میدان آمده و نگذارند با شکستن پروتکل های سلامت جامعه به خطر بی افتد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز