رئیس سازمان اورژانس کشور خبر داد:

راه اندازی اورژانس ریلی، هوایی و شناور/ زمان خدمات رسانی اورژانس کمتر از ۱۴ دقیقه/ ابتلای ۱۹۰۰ نفر از کادر درمانی اوژانس به کرونا/پد اورژانس هوایی ایجاد می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۹:۰۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۲۷۹۶
راه اندازی اورژانس ریلی، هوایی و شناور/ زمان خدمات رسانی اورژانس کمتر از ۱۴ دقیقه/ ابتلای ۱۹۰۰ نفر از کادر درمانی اوژانس به کرونا/پد اورژانس هوایی ایجاد می‌شود
پیرحسین کولیوند ضمن اشاره به افتتاح ۱۱۵ پروژه اوژانس کشور به مناسبات عید قربان و غدیر، از ابتلای ۱۹۰۰ نفر از کادر درمانی اوژانس به کرونا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور صبح امروز ۲۲ مرداد در ساختمان اورژانس برگزار شد.

کولیوند گفت: بعد از انقلاب اورژانس ارتقا یافت و از سال۸۶ خدمات و تجهیزات آن افزایش یافته و در سال ۹۵اورژانس متحول شد و  بر اساس برنامه ششم توسعه به سازمان تبدیل شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: فعالیت های اورژانس با کیفیت  و سرعت در حال انجام  است. این اقدامات به دلیل اصلاح ساختار سیستم است.

کولیوند ضمن اشاره به هدف گذاری برای سال ۱۴۰۰ در این سازمان افزود: هم اکنون زمان رسیدن اورژانس بر بالین مصدوم یا بیمار ۱۴ دقیقه است. در حالی که موتور آمبولانس زودتر به مصدوم می رسد و در اتوبان ها هم همین زمان برای خدمات دهی به مصدوم صرف می شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه تعداد اورژانس های کشور افزایش یافته است افزود: ۶۵ درصد مصدومان با اورژانس هوایی به اتاق عمل فرستاده می شود و اورژانس هوایی۴۵درصد مرگ و میر مادران در هنگام زایمان را کاهش داده است. همچنین نقل و انتقال عضو پیوندی از طریق اورژانس هوایی است و رکورد ۳۵دقیقه در نقل و انتقال اعضای پیوندی ثبت شده است.

او تاکید کرد: ۳۲۰ دستگاه موتور آمبولانس در ۹ دقیقه به مصدوم رسیدگی می کنند هزار دستگاه موتور آمبولانس نیز برای کلانشهرها سفارش شده است. همچنین اورژانس هوایی با ۵شناور تجهیز شده است.

این مقام مسئول گفت: خدمات رسانی برای همگان در اورژانس کشور یکسان است و فقیر و غنی نمی شناسد و خدمات بدون هیچ پرداختی از سوی بیمار ارائه می شود.

کولیوند در ادامه بیان کرد: برای ارتقای آگاهی مردم، مهارت های لازمه از طریق نیروهای اورژانس به مردم آموزش داده شد.  برای مثال در سال۹۷آموزش ها در مساجد انجام شد و در نتیجه آن چهارشنبه آخر سال تعداد مصدومان کاهش یافت.

او مدیریت در موارد سکته های قلبی و مغزی حاد را از اقدامات موثر دانست و افزود: در راستا فرمایشات مقام معظم رهبری دستگاه سی پی جی ایرانی با امکان نصب دو سیکارت تولید شده است. ۹۵ هزار نفر در ۶۰دقیقه خدمات رایگان قلبی و ریوی دریافت کردند. در سکته های مغزی نیز ۱۹هزار نفر توسط اورژانس منتقل شده و ۸هزار نفر با تزریق ای تی پی ای مرخص شدند. همچنین درسکته های مغزی مریض به سی تی اسکن منتقل می شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: سامانه ای سی ان سی راه اندازی شده و اعزام های بیمارستانی هدفمند توزیع می شوند همچنین سامانه ۱۱۵ و سامانه مانیتورینگ آمبولانس ها رصد و پایش می شود و اتاق مرکز هدایت و تجهیز داده ایجاده شده و اقدامات در شرایط مطلوب ادامه دارد.

او از راه اندازی تیم عملیات ویژه خبر داد و افزود: این تیم خدمات رسانی سازمان را بلایای طبیعی، مناسبت ها، کرونا و ... را افزایش می دهد. برای افراد فعال در این تیم دوره های ویژه می‌شود.

کولیوند اظهار کرد: تمامی افراد کرونایی نیز از خدمات اورژانس برخوردار هستند در این ایام  ۱۹۰۰ نفر از کادر درمانی اوژانس به کرونا مبتلا شدند اما کمترین نقص و بیشترین ایثار در همکاران فوریت پزشکی مشاهده می شود.

این مقام مسئول گفت: در ۶ ماه اخیر نیروهای اورژانس در آماده باش کامل هستند و ۱۱۵پروژه حدفاصل عید قربان و غدیر افتتاح شد. برای مثال اورژانس ریلی از اقدامات جدید سازمان است.۳۰ واگن و ۲بیمارستان ریلی در این باره اختصاص داده شده است و قرار است هزار دستگاه آمبولانس  و ۲۰ اتوبوس آمبولانس به ناوگان خدمات رسانی افزوده شود.

او افزود: جذب نیروی خانم و اختصاص ۱۰ آمبولانس برای زنان لحاظ شده است. نیروهای سازمان باید از بعد مهارتی ،فقهی و...تحت آموزش قرار بگیرند. تکنسین ها امین مردم هستند و کمترین شکایت از این قشر در کشور را شاهد هستیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور از ارایه خدمات  براساس نیازمندی ها خبر داد و افزود: با سازمان بهزیستی برای چگونگی خدمات رسانی به معلولان اقدامات انجام شده است.هر چند با تماس به اورژانس لوکیشن فرد قابل مشاهده است.

به گفته او در سیل مجروح و فوتی نداشتیم چون بیماران از طریق بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.

کلیوند با اشاره به همکاری شهرداری با این سازمان گفت: هم اکنون۳۰بالگرد در تهران فعال هستند. در مجتمع های بزرگ ترمینال ها و مناطق پر رفت و آمد پد اورژانس هوایی ایجاد می شوند.

او درباره پدهلی کوپتر و هماهنگی ها با وزارت راه گفت: پد اورژانس در مناطق مختلف ایجاد شده است این وزارتخانه قبل از ایجاد پروژه به ایجاد پد و جانمایی اقدام کردند. ۱۰۰ مرکز اورژانس از سوی خیرین تا آخر سال ایجاد می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز