عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر:

مبتلایان به نقص ایمنی مراقب کرونا باشند/ رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در تجمعات پیشنهاد می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۰۵:۵۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۳۰۵۳
مبتلایان به نقص ایمنی مراقب کرونا باشند/ رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم شرکت در تجمعات پیشنهاد می‌شود
مینو محرز به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بر اساس یافته‌های جدید پزشکان و متخصصان امر ویروس کرونا در محیط ماندگارتر شده است. در این شرایط برخی افراد به‌دلیل نقص ایمنی در معرض خطرات متعدد هستند.

معرفی گروه های پر خطر کرونایی

مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر، درباره چگونگی مصونیت افراد مبتلا به نقص ایمنی در برابر کرونا گفت: گروه‌های خاص جامعه باید در شرایط کرونایی تمهیدات لازم را اندیشیده و دارو مصرف کنند. افرادی همچون جانبازان شیمیایی، بیماران شیمی درمانی و ... تحت خطر هستند و باید بتوان روند ابتلای آنها به کرونا را مدیریت کرد.

 او تاکید کرد: این افراد به‌دلیل شرایط ویژه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و مصرف داروها را به تاخیر نیاندازند.

محرز درباره کودکان با مقاومت بدنی پائین برابر کرونا افزود: برخی مقاومت بدن‌شان به شکل طبیعی پایین است. این افراد باید مطابق با تجویز پزشک دارو  مصرف کنند، چون افراد مبتلا به کمبود ایمنی تحت درمان دارویی به شکل ماهانه هستند.

 به گفته او برخی افراد به نقص ایمنی مبتلا هستند و تاکنون این بیماری قابل درمان نبوده و افراد مبتلا به نقص ایمنی باید در شرایط کرونایی مراقبت‌های لازم را در دستور کار قرار دهند. درضمن افرادی که به شکل طبیعی کمبود ایمنی دارند جزو افراد در معرض خطر محسوب نمی‌شوند.

 این پزشک عفونی اظهار کرد: این افراد  باید با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی  و عدم شرکت در تجمعات توجه کنند.

روند کاهشی مبتلایان به کرونا

این پزشک عفونی درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: این روزها به نسبت دو هفته گذشته پیک کرونا کمی افت داشته است اما همچنان مراکز درمانی در حال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی هستند.

محرز تاکید کرد: جمعیت قابل توجهی در کشور مبتلا به کرونا هستند اما به نسبت گذشته جمعیت آنها کاسته شده است. در این شرایط پیشنهاد می‌شود مردم در تجمعات شرکت نکنند و با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، زدن ماسک و شست‌وشوی دست بتوان این بیماری را مهار کرد.

انتهای پیام: 3

نظر شما
پرونده ویژه