توزیع کتاب های درسی از امروز ۲۵ مرداد

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۰۹:۴۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۳۹۸۴
توزیع کتاب های درسی از امروز ۲۵ مرداد
از امروز شنبه ۲۵ مرداد کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ از 20 مرداد توزیع کتاب درسی دانش‌آموزان از منطقه به مدرسه انجام شده است و از امروز شنبه ۲۵ مردادماه کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

به گفته اسداله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، 12 ماه تلاش برای چاپ و توزیع بیش از ۱۴۰ میلیون کتاب در سال تحصیلی صورت گرفت تا بتوانیم این کتاب‌ها را سر زمان مشخص به دست دانش‌آموزان برسانیم. تا 20 مردادماه ۱۲ میلیون دانش‌آموز ثبت سفارش کتاب‌های خود را در سامانه irtextbook.ir انجام دادند.

با توجه باقی ماندن حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز برای ثبت سفارش کتب درسی خود، ثبت سفارش کتاب‌ها تا ۳۱ مرداد تمدید شده است و این زمان، آخرین مهلت نام نویسی است.

در طول ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی انجام شد تا دانش‌آموزان با آرامش سال تحصیلی جدید را آغاز کنند. از 20 مردادماه توزیع کتاب درسی از منطقه به مدرسه انجام می‌شود و از امروز شنبه ۲۵ مردادماه کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

دانش‌آموزانی که در داخل کشور تحصیل می‌کنند از طریق سامانه ثبت کتاب‌های درسی، کتاب‌ها را دریافت می‌کنند، و دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز با توجه به ثبت سفارشی که انجام داده‌اند در همان مدرسه محل تحصیل امکان دریافت کتاب‌های درسی خود را خواهند داشت.

به گفته مرتضایی هیچ هزینه‌ای به جز پرداخت هزینه کتاب از دانش‌آموز اخذ نخواهد شد چرا که کاغذ با یارانه دولتی بوده در نتیجه هزینه‌ها در ارزان‌ترین قیمت ممکن خواهد بود. کمترین این هزینه ۲۴ هزار تومان در دوره اول دبستان و بیشترین آن در دوره یازدهم با ۷۱ هزار تومان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز