مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در زنجان خبر داد:

افزایش اشتغال‌زایی و ارزآوری در دستور کار بنیاد برکت

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۱:۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۴۰۳۵
افزایش اشتغال‌زایی و ارزآوری در دستور کار بنیاد برکت
مدنی تاکید کرد: امسال به دنبال افزایش اشتغال‌زایی و ایجاد ارزآوری در حوزه تولید هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم افتتاح فاز توسعه شرکت سیم و کابل نور زنجان به عنوان یکی از بنگاه‌های مشارکتی بنیاد برکت در شهرک صنعتی زنجان با حضور آیت‌الله خاتمی امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان، خدابخش مرادی معاون سیاسی استاندار زنجان، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس و جمعی از مقامات استانی، با بیان این مطلب افزود: در سال جهش تولید، افزایش اشتغال‌زایی و ایجاد ارزآوری با تولید محصولات مختلف به خصوص کشاورزی و از جمله دانه‌های روغنی را در دستور کار داریم.

او افزود: همچنین امیدواریم امسال بتوانیم از طریق طرح‌های اشتغال‌زایی برکت 45 هزار تن گوشت قرمز تولید کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: از سوی ستاد اجرایی فرمان امام ماموریت ایجاد 200 هزار فرصت شغلی در سال 99 به بنیاد محول شده است.

مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت با مشارکت و سرمایه‌گذاری اقتصادی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که نیمه‌تعطیل بوده و با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند، سعی در احیای این کارخانه‌ها و بازگشت‌شان به چرخه تولید دارد. احیای این کارخانه‌ها افزایش تولید، اشتغال و صادرات را نیز به دنبال دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره مشارکت این بنیاد با شرکت سیم و کابل نور زنجان توضیح داد: این شرکت قبل از مشارکت با بنیاد برکت در فضایی اجاره‌ای و با ظرفیت محدود مشغول به فعالیت بود که پس از مشارکت، محل فعلی شرکت خریداری و سرمایه در گردش مورد نیاز جهت افزایش تولید آن تامین شد.

او با اشاره به سرمایه‌گذاری 150 میلیارد ریالی بنیاد برکت در این واحد تولیدی بیان کرد: فعالیت این شرکت در حال حاضر با 60 درصد ظرفیت تولید باعث ایجاد شغل برای 225 نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم شده است.

مدنی تاکید کرد: به دلیل استفاده از ماشین‌آلات به روز، محصولات شرکت مشارکتی بنیاد برکت بسیار باکیفیت بوده و قابل رقابت با محصولات مشابه اروپایی است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: این شرکت توانسته تا به امروز 334 تن از محصولات خود را به ارزش تقریبی یک میلیون و 200 هزار دلار به کشورهای عراق و افعغانستان صادر کند.

او در تشریح فعالیت‌های بنیاد برکت در استان زنجان گفت: بنیاد تا به امروز با 7 شرکت مشارکت داشته و 801 میلیاد ریال در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده که باعث ایجاد 3 هزار و 795 فرصت شغلی شده است. بنیاد برکت همچنین از 4 شرکت پس از ثبات و به مرحله سوددهی رسیدن خارج شده و سهم خود را واگذار کرده است.

مدنی با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی بنگاه‌محور بنیاد برکت بیان کرد: بنیاد برکت با هدف محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی با 360 بنگاه و کارگاه تولیدی و صنعتی با ظرفیت ایجاد شغل برای 190 هزار نفر مشارکت اقتصادی داشته و به میزان 57 هزار و 200 میلیارد ریال در این واحدها سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: این بنیاد همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر عدم تصدی‌گری، پس از طی دوران مشارکت از 255 بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار نموده است.

مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در مجموع 52 طرح توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی و فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری 988 میلیارد ریال در مناطق محروم استان زنجان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

گفتنی است، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سفر به زنجان در جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده این بنیاد در استان زنجان پرداخت. در این جلسه، همچنین مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام در مورد گسترش فعالیت‌های این هلدینگ در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی در استان زنجان توضیحاتی را ارائه نمود.

نظر شما