ترامپ فرمان فروش تیک‌تاک به آمریکایی‌ها را صادر کرد

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۱۷:۰۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۴۴۳۲۰
ترامپ فرمان فروش تیک‌تاک به آمریکایی‌ها را صادر کرد
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده رسما فرمانی اجرایی ابلاغ کرد مبنی بر اینکه مالک چینی تیک‌تاک تجارت خودش را طی ۹۰ روز آینده در آمریکا به فروش برساند. این دستور پیرو ابراز نگرانی‌های امنیت ملی از سوی کارشناسان از جمله کمیته سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده گرفته شده و خریداری اپلیکیشن Musical.ly (که بعدا به تیک‌تاک تکامل یافت) توسط کمپانی ByteDance را کنسل می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ استیون نوچین، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در این رابطه می‌گوید: این فرمان ByteDance را از تمام حق و حقوق مرتبط با استفاده یا پشتیبانی از عملیات تیک‌تاک در آمریکا محروم می‌سازد و آنها را از کسب هر نوع داده‌ای مرتبط با تیک‌تاک یا Musical.ly در این کشور منع می‌کند. کمیته سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده این اقدام را به رئیس جمهور توصیه کرده تا از امنیت کاربران آمریکایی در قبال داده‌های شخصی حفاظت شود.

همانطور که می‌دانید مایکروسافت در حال مذاکره برای خریداری این اپلیکیشن است. پیش از این هم ترامپ تحریم‌هایی گسترده را علیه ملکان تیک‌تاک و وی‌چت یعنی ByteDance و تنسنت وضع کرده و گفته بود پانزدهم سپتامبر آخرین مهلت آنها برای فروش خواهد بود. او همچنین اصرار دارد وزارت خزانه ایالات متحده می‌بایست مستقیما از این تملک نفع ببرد.

در متن این فرمان اجرایی آمده: مدارک واضحی وجود دارد مبنی بر اینکه ByteDance ممکن است دست به اقداماتی بزند که امنیت ملی ایالات متحده را تهدید کند. این دستور مالک تیک‌تاک را مجبور می‌کند تا تمام داده‌های مرتبط با کاربران آمریکایی را به طور کامل حذف کند.

در این رابطه CNBC گزارش می‌دهد: این فرمان به نوعی خبر خوبی برای تیک‌تاک به شما می‌آید. چرا که طبق تحریم و دستورات قبلی مالکان مجبور بودند ظرف ۴۵ روز قراردادی جدید امضا کنند یا در غیر این صورت از روی تمام استورهای موجود حذف شوند. اما حالا فرصت مناسب‌تری برای مذاکره و فروش احتمالی آن به کمپانی آمریکایی فراهم شده است. دولت ترامپ سال پیش هم از ترفندی مشابه استفاده کرد تا مالک چینی اپلیکیشن Grindr را مجبور کند امتیازش را به آمریکایی‌ها بفروشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز