واکنش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اعتراض امروز بازنشستگان

۱۳۹۹/۰۵/۲۵ - ۲۱:۴۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۴۴۲۷
واکنش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اعتراض امروز بازنشستگان
مصطفی سالاری گفت: بازنشستگان می‌توانند فرمول جدید را به ما دهند و نظرات اصلاحی را مستقیما اعلام کنند تا تصمیم گیری شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مصطفی سالاری، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درحاشیه مراسم رونمایی از سامانه‌های شفافیت گفت: از وضعیت معیشت بازنشستگان باخبر هستیم و این ادعا را نداریم که با اجرای همسان سازی وضعیت معیشتی تمام بازنشستگان بهبود یافته است.

او گفت: این میزان حقوق با زندگی حد متوسط قطعا فاصله دارد و اگر خود من هم بازنشسته بودم و این حقوق را دریافت می‌کردم ناراضی بودم.

سالاری بیان کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با رقم همسان سازی از اول مرداد ماه اعمال و احکام را صادر کردیم و واریز حقوق مرداد ماه با احتساب همسان سازی آغاز شده است و از ۳.۵ میلیون بازنشسته، یک میلیون و ۲۰۰ نفر حقوق مرداد ماه را دریافت کردند، هر ماه از تاریخ ۱۹ تا ۳۰ همان ماه پرداختی ها صورت می‌گیرد و حقوق ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار  نفر درحال پرداخت است.

او درباره اعتراض امروز بازنشستگان که بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور بودند، گفت: فرمول افزایش را با بازنشستگان محاسبه کردیم و بخش عمده کاری که امروز انجام دادیم بر مبنای نظرات بازنشستگان بوده است، اجرای همسان سازی بر ۳ محور است یکی مبلغ پایه که بر حقوق بازنشستگان افزوده شده است و کسی اعتراضی برای این مبلغ ندارد.

سالاری تصریح کرد: مورد دیگر مرداخت حقوق براساس سوابق افراد است. فاصله این افراد با حداقل بگیران کمتر شده است و یکی هم براساس سابقه بیمه پردازی است که این عامل سوم مبنی بر اصول صندوق داری و بیمه‌ای است.

او درباره اعتراض امروز بازنشستگان برای حقوقشان، گفت: نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور که چه طور حساب کنیم که براساس میزان حق بیمه‌ای که آن‌ها پرداخت کرده اند را تبدیل به سابقه کنیم نظرات کارشناسی متفاوت است و با توجه به نظرات مختلف برای حقوق این دسته از بازنشستگان تصمیم گیری شده است. این گروه از بازنشستگان می‌توانند فرمول جدید را به ما دهند و نظرات اصلاحی را مستقیما اعلام کنند تا تصمیم گیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز