سخنگوی جمعیت هلال احمر خبر داد:

اعطای ۱۰۰ دلار به زلزله زدگان کرمانشاهی/ ۲ میلیون واکسن آنفولانزا بزودی وارد کشور می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۰:۰۳:۰۵
کد خبر: ۱۰۴۴۴۹۵
اعطای ۱۰۰ دلار به زلزله زدگان کرمانشاهی/ ۲ میلیون واکسن آنفولانزا بزودی وارد کشور می‌شود
محمد نصیری گفت: 500 هزار دلاری که از طریق کانال مالی سوئیس واریز شد ، 150 هزار دلار برای زلزله کرمانشاه بود و به هر خانواده در کرمانشاه که آسیب دیده هستند 100 دلار و معادل ریالی آن اعطا می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نشست خبری سخنگوی جمعیت هلال احمر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

محمد نصیری، سخنگوی جمعیت هلال احمر در جریان سومین نشست خبری خود گفت: بیمارستان جمعیت هلال احمر در لبنان 2500 مراجعه کننده داشته است. در این بیمارستان 18 نفر متخصص مشغول به کار هستند اما کل تیم اعزامی 38 نفر هستند. همچنان خدمات درمانی در بیمارستان جمعیت هلال احمر در لبنان ادامه دارد.

او افزود: در سیل سال گذشته همین کشور لبنان یک محموله بسیار خوب برای ایران ارسال کرد. تا به امروز 159 محموله بین المللی از 20 کشور به ایران ارسال شده است و به ایران کمک کرده اند. بنابراین این یک وظیفه متقابل است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ما با تعرفه ترجیحی خدمات خود را ارائه می دهیم. 3 مرکز توانبخشی به زودی در ایلام، رشت و سیرجان و در هفته دولت افتتاح می شود.

نصیری با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم بیان کرد: باید به سمتی برویم که یک عزاداری ایمن صورت گیرد. اگر مراسمی برگزار می شود باید با رعایت تمام پروتکل ها برگزار شود. در مراکزی که مراسم برگزار می شود فوم و لوازم بهداشتی در محل مراسم ها توزیع خواهد شد. در کمترین حالت ریسک باید این مراسم برگزار شود.

او تصریح کرد: از امروز کمپین نذر سلامت نیز راه اندازی می شود. مردم سالانه مبلغ بسیار زیادی در ایام محرم کمک می کنند. امسال یک موضوع جدید بوجود آمده است و به دنبال این هستیم مردم برای ایمنی نذر کنند. در این طرح به دنبال آن هستیم تا بوسیله نذورات برای مردم محروم ماسک تهیه کنیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: 2162 مورد عملیات در سال 99 توسط هلال احمر انجام شد که کاهش چشم گیری داشت. مازندران، اصفهان و گلستان در رده های اول تا سوم عملیات های امدادی بودند. در مرداد ماه 71 عملیات برای نجات غرق شدگان انجام شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: مازندران، گیلان و بوشهر بیشترین آمار غرق شدگی را داشته اند و این نشان دهنده این است که وقوع این حادثه در کشور افزایش یافته است.

او افزود: ما در ماموریت های خود نسبت به سال گذشته کاهش 50 درصدی داشته ایم. در ماه گذشته به 316 نفر امداد رسانی شده است. به 214 نفر از آسیب دیدگان اسکان اضطراری داده شده است.

نصیری در خصوص آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر گفت: هر روز 2000 نفر از کلاس تابستانه ما استفاده می کنند و هر روز راس ساعت 19 برگزار می شود. امروز برای 1400 خانه هلال با رعایت پروتکل های بهداشتی در سنین مختلف کلاس های آموزشی برگزار خواهیم کرد. همچنین برای سربازان نیز دوره های آموزشی برگزار می شود و به آن ها 30 ساعت آموزش داده می شود. همچنین در کمپین غرق نشویم نزدیک به 70 هزار نفر شرکت کرده اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر اذعان کرد: 500 هزار دلاری که از طریق کانال مالی سوئیس واریز شد ، 150 هزار دلار برای زلزله کرمانشاه بود. 100 هزار دلار برای سیل سیستان و 250 هزار دلار نیز برای کرونا اختصاص داده شده است. به هر خانواده در کرمانشاه که آسیب دیده هستند 100 دلار و معادل ریالی اعطا می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: میزان کمک ها تعریف شده است و فدراسیون جهانی صلیب سرخ تصمیم می گیرد که کمک هایی که به به دست ما می رسد به چه بخش هایی اختصاص داده شود و ما در آن دخالتی نداریم.

او افزود: 2 میلیون واکسن آنفولانزا بزودی وارد کشور می شود و از نیمه دوم شهریور نیز توزیع آن آغاز خواهد شد.

نصیری در خصوص طرح نذر آب اذعان کرد: در استان هایی که این طرح برگزار شده است وضعیت آن ها سفید شده است و طرح نذر آب 3 نیز از شهریور ماه آغاز خواهد شد. هدف ما این است دسترسی به آب سالم را برای همه فراهم کنیم. در نیکشهر،چابهار، نیمروز ، ایرانشهر و خاش این طرح برگزار می شود. در استان خراسان جنوبی نیز این طرح برگزار خواهد شد . در شهرستان ریگان و سیلک و حاجی آباد نیز این طرح اجرا می شود. در این طرح مسئله درمانی و معیشتی نیز مد نظر قرار می گیرد و به محرومان کمک رسانی می شود.
سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت : در حوزه بیمه تکمیلی که در مناقصه آن بیمه کوثر برنده شد و 50 درصد پرداختی ها کمتر شده است و از این ماه اعلام و عملیاتی خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص پول های بلوکه شده در خارج از کشور بیان کرد: یک رقم 900 هزار دلار دیگر نیز هست که باید آزادسازی شود.

او افزود: 210 میلیارد تومان صرف شارژ انبارهای هلال شده است و مناقصه آن نیز انجام شده است. تلاش است تا این شارژها به صورت منظم انجام شود.

نصیری در خصوص واکسن کرونا گفت: معاونت تدارک پزشکی هلال احمر که از زمان جنگ تاسیس شده است برای کمک در زمان مخاطرات بوده است. در خصوص وارد کردن داروهای مربوط به کرونا همیشه در کنار وزارت بهداشت بوده ایم و اگر دارویی قطعیت پیدا کند آن را وارد خواهیم کرد. مهم این است آن دارو را وزارت بهداشت تایید کند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: داروخانه های هلال احمر زیر مجموعه وزارت بهداشت هستند. هرچقدر به ما ظرفیت انسولین بدهند ما همان را می توانیم توزیع کنیم. ما وارد کننده این دارو نیستیم و صرفا توزیع کننده هستیم. در مورد داروهای کووید 19 باید گفت که این داروها توزیع داروخانه ای ندارند و صرفا در بیمارستان ها تجویز می شوند.

این مقام مسئول گفت: ماموریت هلال احمر بدون تبعیض است. ما در سیل گلستان به صورت ویژه به منطقه افغان آباد کمک کردیم و به صورت ویژه اقلام امدادی را بین آن ها توزیع کردیم. دو تا از بزرگ ترین تشکل های خود را مامور کردیم تا به اتباع افغانی رسیدگی کنند. و هیچ تفاوتی در ارائه خدمات به افراد وجود ندارد و حتی در پرداخت هزینه های درمانی نیز کمکهای صورت گرفته است.

او افزود: حتی با مجوز اقامت اتباع نگاه نمی کنیم و صرفا هدف ما خدمت رسانی به انسان ها است.

نصیری در خصوص مناطق حاشیه ای شهر اظهار کرد: در هفته دولت به مناطقی همچون هرندی در تهران کمک رسانی خواهد شد و هدف ما این است هر محله ای که محروم است برای ارتقا آن نیاز داریم مردم اراده اصلاح داشته باشند. کمک های خارج از این منطقه اثرگذاری کافی را نخواهد داشت. نگاه هلال احمر این است که در مردم یک تغییری ایجاد کنیم تا خودشان به فکر بهبود محله خود بیفتند.  برای مثال محله هرندی به 8 منطقه تقسیم شده است تا خدمات رسانی در یک افق 10 ساله صورت گیرد و شکل این منطقه تغییر کند. واقعیت هرندی یک محله اصیل است و باید به همان اصل برگردد.

نصیری در خصوص کنکور گفت: برای کمک در بحث برگزاری کنکور از ما درخواستی نشده است اما در برخی شهرها از ما خواسته اند که سالن در اختیار آن ها قرار دهیم. اگر درخواست جامعی شود ما با تمام قدرت در برگزاری کنکور کمک خواهیم کرد. موضع ما همان موضع ستاد ملی مقابله با کرونا است.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز