رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد:

صدور ۱۸۶ مجوز استخدام برای آموزش و پرورش

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۰:۴۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۴۶۰۸
صدور ۱۸۶ مجوز استخدام برای آموزش و پرورش
جمشید انصاری گفت: در طول چهار سال اخیر ۱۸۶ هزار مجوز برای استخدام نیرو در وزارت آموزش و پرورش صادر شد که رشد ۳.۵ برابری دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، امروز در جلسه مشترک با وزیر آموزش و پرورش که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش به‌دلیل گستردگی کار خود در تمام کشور حضور دارد و شاید تنها دستگاهی باشد که بیشترین حضور را به لحاظ جغرافیایی دارد و حجم وسیعی از خدمات گیرندگان را دارد، جمعیت دانش‌آموزان هر سال افزایش می‌یابد از سوی دیگر به‌صورت غیرمستقیم با خانواده‌ها مرتبط است بنابراین مسائل و مشکلات آن توجه بیشتری نیاز دارد.

او افزود: یکی از مسائل اصلی آموزش و پرورش تأمین نیروی انسانی است، بر اساس آمار در طول چهار سال اخیر ۱۸۶ هزار مجوز برای استخدام از محل ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان و صدور مجوز برای استخدام دانشجو معلم از طریق کنکور صادر شد همچنین برخی مجوزها برای تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس ارائه شد که در مقایسه با ۵ سال گذشته که ۵۵ هزار مجوز داده شده بود افزایش ۳.۵ برابری را نشان می‌دهد و بیانگر توجه دولت به تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش است.

متوسط دریافتی کارکنان آموزش و پرورش ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان

سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دولت سال ۹۸ کار بزرگی انجام داد و با افزایش حقوق و مزایای کارکنان آموزش و پرورش که همیشه از تبعیض نسبت به برخی دستگاه‌ها رنج می‌بردند به معادل سازی حقوق آنها اقدام کرد و امروز متوسط دریافتی کارکنان دولت ۵ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان است که برای آموزش و پرورش ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان است و این تفاوت برطرف شد؛ امیدوارم باز هم امکان توجه بیشتر به فرهنگیان و مسائل آموزش و پرورش وجود داشته باشد چون دستگاه حساسی است که نسل آینده کشور را تربیت می‌کند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست مشترک اظهار کرد: آموزش و پرورش مجموعه بزرگی است که فصل مشترک بسیاری با سازمانها و موسسات مختلف دارد و هرقدر زمینه همکاری‌ها را بهبود ببخشیم بهتر برای تحقق ماموریت‌ها حرکت خواهیم کرد.

او افزود: شبکه شاد امکان ارتباط زنده با ۷۵۰ منطقه آموزشی را ایجاد کرد و مسائل و مشکلات آنها جمع‌بندی و به آقای انصاری ارائه شد و او امروز به جمع مجازی روسای آموزش و پرورش مناطق کشور آمد و به سؤالات و ابهامات آنها پاسخ داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اقدامات خوبی برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش در سالهای گذشته و از سوی دیگر ترمیم حقوق معلمان انجام شده است جمع‌بندی کلی ما در این نشست مشترک این بود برای تحقق کیفیت بهتر و دسترسی مطلوب به آموزش، از سوی دیگر شرایط مطلوب‌تر فرهنگیان باید همکاری‌ها را توسعه دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز