ابتکار جدید گوگل برای نابینایان

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۲:۴۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۴۴۷۲۵
ابتکار جدید گوگل برای نابینایان
گوگل به تازگی اپلیکیشن «گوگل لوک اوت» (Google Lookout) را جهت استفاده نابینایان به روز رسانی کرده، اپلیکیشنی که خرید را از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای نابینایان تسهیل می‌کند و قادر است با صدای بلند اعلام کند، که فرد چه بسته غذایی را در دست دارد یا اینکه سند یا نامه‌ای را برای او بخواند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اولین قابلیت جدید این اپلیکیشن با به روز رسانی آن، قابلیت برچسب مواد غذایی است که به کاربر کمک می کند با نشان دادن دوربین گوشی خود روی برچسب، غذاهای بسته بندی شده را شناسایی کند. این قابلیت چنان دقیق است که می تواند یک قوطی ذرت را از یک قوطی لوبیا سبز متمایز سازد.

این هوش مصنوعی بخشی از اپلیکیشن «گوگل لوک اوت» است که هدف از آن کمک به افراد کم‌بینا و نابیناست تا بتوانند اشیای اطراف خود را بهتر شناسایی کنند و با به روز رسانی آن، پشتیبانی از دستگاه های بیشتر و پشتیبانی از زبان های بیشتر برنامه اندرویدی خود را برای نابینایان و نابینایان امکان پذیر می شود.

اما قابلیت دیگری که به این اپلیکیشن اضافه شده، اسکن اسناد است که همانطور که از نام آن پیداست می تواند از یک نامه یا سایر اسناد عکس بگیرد و آن را با صدای بلند برای فرد نابینا یا کم بینا بخواند.

این اپلیکیشن همه مطالب سند را با جزییات کامل آن می خواند و می تواند کارهایی مانند مرتب سازی و طبقه بندی اسناد و نامه ها را آسان تر کند.

در مقایسه با نسخه های قبلی برنامه، قابلیت جدید می تواند محتواهای طولانی تر را نیز ضبط کند.

گوگل برنامه «گوگل لوک اوت» خود را در سال ۲۰۱۹ برای افرادی که نابینا هستند یا بینایی کم دارند برای مدیریت امور خود با تلفن‌های همراه راه اندازی کرد که البته این اپلیکیشن فعلا با زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و اسپانیایی تنظیم شده و در ایران می تواند برای نابینایانی که با این زبان‌ها آشنایی دارند یا دانشجویان نابینای این رشته‌ها، کارساز باشد.

نظر شما