کدام کشورهای مدعی تولید واکسن کرونا هستند؟

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۹:۳۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۴۸۴۳
کدام کشورهای مدعی تولید واکسن کرونا هستند؟
چین، روسیه، انگلیس و آمریکا چهار کشور مدعی ساخت واکسن هستند. آخرین اخبار حاکی از آن است که اتحادیه اروپا درخواست ساخت ۹۰ میلیون دوز از واکسن کرونا را داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به نقل از theguardian نوشت: پاندمیک کرونا در سراسر جهان بیش از ۷۶۴ هزار قربانی به جای گذاشته است و علاوه بر آن بیش از ۲۱ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر را مبتلا کرده است.

از زمان شیوع آن در جهان تلاش برای ساخت واکسن مخصوص به آن آغاز شده است. شرکت‌های  زیادی در سراسر جهان اقدام به ساخت واکسن کرده‌اند.

چین، روسیه، انگلیس و آمریکا چهار کشور مدعی ساخت واکسن هستند. آخرین اخبار حاکی از آن است که اتحادیه اروپا درخواست ساخت ۹۰ میلیون دوز از واکسن کرونا را داده است و از سوی دیگر شرکت مدرنای آمریکا در فاز اول ۳۰ میلیون دوز از این واکسن را تولید خواهد کرد. اما سوال بسیار مهم و حیاتی این است؛ آیا این واکسن‌ها واقعا بر روی انسان کار می‌کنند؟

تا امروز ۱۸۸ ادعای مختلف در رابطه با ساخت واکسن کرونا مطرح شده است.

از این تعداد ۱۳۹ واکسن هنوز وارد فاز آزمایش انسانی نشده اند و در مرحله پیش بالینی و  همان Pre-clinical هستند. در این مرحله واکسن فقط بر روی حیوان آزمایش می‌شود.

برای آزمایش واکسن کرونا سه فاز در نظرگرفته شده. در حالی که ۱۸۸ واکسن در مرحله پیش بالینی و پیش از آزمایش بر روی انسان هستند ۲۵ واکسن وارد فاز اول آزمایش انسانی شده‌اند. این فاز بر روی تعداد محدودی انسان انجام می‌شود. این مرحله مقیاس کوچک نام دارد.

۱۷ واکسن نیز پس از آزمایش موفقیت آمیز در فاز یک وارد فاز دو شده‌اند. در فاز دو آزمایشات مربوط به این واکسن در تعداد بیشتری انسان انجام می‌شود که مقیاس وسیع نام دارد.

در فاز سوم نیز هفت واکسن وارد شده اند. فاز سوم شامل مرحله‌ای است که واکسن بر روی تعداد زیادی انسان آزمایش می‌شود. این فاز مقیاس بزرگ نام دارد.

در نهایت آخرین مرحله Approved  یا تایید شده نام دارد. هنوز هیچ واکسنی وارد این مرحله نشده است. این در حالی است که شرکت‌های مدرنا از آمریکا و دانشگاه آکسفورد از انگلیس و همچنین چین و روسیه واکسن خود را Approved و همان تایید شده تلقی کرده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز