رییس سازمان سنجش:

۱۰ مصلی به حوزه ها اضافه شد/رعایت فاصله یک متر و ۸۰ در حوزه های آزمون

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۶:۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۴۸۷۹
۱۰ مصلی به حوزه ها اضافه شد/رعایت  فاصله یک متر و ۸۰  در حوزه های آزمون
ابراهیم خدایی به تشریح کم و کیف برگزاری کنکور پرداخت.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست روسای دانشگاه‌ها با موضوع "هماهنگی جهت برگزاری مطلوب کنکور سراسری" درباره برگزاری کنکور سراسری گفت: برای برگزاری کنکور روز‌های چهارشنبه، ۲۹ مرداد و شنبه اول شهریور دانشگاه‌ها تعطیل می‌شوند.

او افزود: فقط افرادی که اجازه رسمی از سازمان سنجش آموزش کشور دارند، می‌توانند وارد حوزه شوند. اصل اول، آرامش داوطلبان و بعد بازرسی  است.

خدایی ادامه داد: به بازرسان وزارت بهداشت تاکید کرده ایم که بازرسی از حوزه‌ها را قبل از برگزاری انجام دهند تا آرامش داوطلبان در جلسه کنکور حفظ شود.

او یادآوری کرد: پنجاه و هفتمین آزمون سراسری طی روز‌های، ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریور با شرکت یک میلیون و ۱۴۶ هزار نفر برگزار می‌شود.

خدایی ادامه داد: این آزمون طی ۴ روز برگزار خواهد شد. ۵۸ درصد شرکت کنندگان خانم و ۴۲ درصد آقا هستند. این آزمون در ۳۹۲ شهر و ۳ هزار و ۳۰۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود در حالی که در سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ حوزه امتحانی داشتیم.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: عوامل اجرایی که امسال استفاده کرده ایم از ۷۵ هزار نفر سال ۹۸، به ۱۷۵ هزار نفر رسیده است. امسال با کمک نهاد سیاست گذاری مصلی‌ها و وزارت ورزش و جوانان تعداد ۱۰ مصلی و ۴۸ سالن به حوزه‌های برگزاری آزمون اضافه شد.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: در حوزه‌ها حداقل فاصله یک و ۸۰ متر رعایت شده است. با توجه به کمک همه دستگاه‌های کشوری و لشکری توانستیم اقدامات لازم برای برگزاری آزمون سراسری را اجرایی کنیم. در بحث برگزاری برخی دستگاه‌ها فضای فیزیکی و برخی نیروی انسانی و مواد بهداشتی در اختیار ما قرار دادند.

 

نظر شما