هوا گرم تر می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۰۸:۳۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۴۵۰۵۶
هوا گرم تر می‌شود
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ امین حسین نقشینه در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای نوار شمالی کشور هوایی بارانی پیش بینی می‌شود و طی ۳ روز آینده در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده باران، گاهی رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او ضمن اشاره به اینکه پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط از سواحل شمالی کشور انتظار بارش پراکنده باران را داریم، ادامه داد: از امروز تا آخر هفته در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و شمال هرمزگان و همچنین شرق استان فارس افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا در نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل با نوسان دما مواجه نیستیم، اما از روز چهارشنبه تا جمعه در این مناطق روند افزایش دما بین ۵ تا ۸ درجه سانتی گراد رخ می‌دهد.

نقشینه با بیان اینکه از امروز تا پایان هفته با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل رو به رو هستیم که موجب خیزش گرد و غبار و کاهش دید می‌شود، افزود: بعد از ظهر امروز افزایش سرعت وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، زنجان، البرز، شمال مرکزی، قم، جنوب سمنان، اصفهان، جنوب خراسان رضوی و خراسان شمالی اتفاق می‌افتد.

نقشینه با اشاره به اینکه از اوسط امروز دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و برآوورد شده است که ارتفاع موج به طول یک تا دومتر برسد، توصیه کرد: بهتر است افراد از شنا کردن ممانعت کنند و تردد قایق‌های سبک و تفریحی و همچنین فعالیت‌های شیلاتی و صیادی تا فردا محدود شود.

او با اشاره به اینکه بخش‌های مرکزی خلیج فارس امروز و فردا مواج و متلاطم است، اظهار کرد: شرق دریای عمان تا پایان هفته مواج و متلاطم می‌شود.

این کارشناس سازمان هوا شناسی در خصوص وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: بیشینه دمای تهران امروز ۳۵ و فردا ۳۴ درجه و کمینه دمای آن هم ۲۱ درجه سانتی گراد است و آخر هفته دمای هوای پایتخت به ۳۷ می‌رسد.

منبع: میزان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز