معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات میراث فرهنگی:

صدور حکم تعطیلی ۵۵۹ مرکز گردشگری در چهار ماه نخست سال ۹۹/ اعطای ۱۱۵۲ میلیارد ریال وام کرونایی

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۰۶:۳۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۵۴۴۴
صدور حکم تعطیلی ۵۵۹ مرکز گردشگری در چهار ماه نخست سال ۹۹/ اعطای ۱۱۵۲ میلیارد ریال وام کرونایی
اسماعیل برات از 21680 مورد بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آنچه که در این روزهای کرونایی بسیاری از شهروندان را نگران کرده است مقوله بهداشت و سلامت مراکز اقامتی است. مقوله‌ای که با نظارت بر آن می‌توان بسیاری از معضلات بهداشتی این حوزه را برطرف کرد.

اسماعیل برات، معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در این رابطه گفت: در خصوص نظارت به صورت آنلاین تمامی گزارشات از استان‌ها دریافت می‌شود و وضعیت تاسیسات گردشگری برخلاف بازتاب های منفی از نظر پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت خوبی قرار دارد.

او افزود: در چهار ماهه اول امسال 21680 بازدید از مراکز و تاسیسات گردشگری صورت گرفته است که در این میانه 989 تذکر، 346 اخطار، 353 مورد مجوزهای آن‌ها تعلیق شده و 559 مورد از این مراکز به صورت دائمی تعطیل شدند. از ظرفیت‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا نیز استفاده می‌شود و بازرس‌ها به‌صورت مداوم مورد بازدید قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: ادارات کل میراث فرهنگی استان‌ها نیروهای محدودی دارند و بخشی از امور تصدی را به تشکل‌های حرفه‌ای واگذار کرده‌ایم. در جلسه‌ای که با این تشکل‌ها داشته‌ایم اختیاراتی به آن‌ها تفویض شده تا نظارت نیز از سوی این تشکل‌ها به صورت منظم انجام شود. این تشکل‌ها به نحوی امروزه به بازوی اجرایی میراث فرهنگی تبدیل شده‌اند.

اسماعیل برات در خصوص کمک‌های انجام شده از سوی وزارت میراث فرهنگی به فعالین گردشگری اظهار کرد: 10 هزار و 4 درخواست اخذ وام کرونایی دریافت کرده‌ایم. 9921 درخواست مورد تائید قرار گرفته و به بانک ارسال شده تا به هر مرکز به صورت میانگین 16 میلیون تومان پرداخت شود. این پرونده‌ها 38 هزار و 749 اشتغال به نفر را شامل می‌شود.

معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات میراث فرهنگی در خصوص میزان وام‌های اعطایی گفت: 1152 میلیارد ریال تا این لحظه تسهیلات به واحدها پرداخت شده است. 83 پرونده دیگر نیز در حال بررسی است و در صورت تائید و واجد شرایط بودن به آن‌ها نیز این تسهیلات اعطا خواهد شد. 

//انتهای پیام: 2.5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز