معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان:

اشتغالزایی برای جوانان در وزارت ورزش و جوانان/ساماندهی اشتغال و مسکن فرایند بین دستگاهی است/گلایه‌های جوانان در ازدواج و مسکن را درک می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۰۵:۰۲:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۵۸۹۸
اشتغالزایی برای جوانان در وزارت ورزش و جوانان/ساماندهی اشتغال و مسکن فرایند بین دستگاهی است/گلایه‌های جوانان در ازدواج و مسکن را درک می‌کنیم
محمد مهدی تندگویان گفت: برخی از کارها مانند اشتغال، مسکن و... یک فرایند بین دستگاهی است وگرنه اگر اعتبارات کافی در اختیار ما بود و شرح وظایف هم کرده بودند الان گردن بنده از مو باریک تر بود اما تمام اعتبارات و وظایف برعهده ما نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات معاونت جوانان این وزارتخانه در حوزه ازدواج گفت: در موضوع خانواده، ازدواج و مباحث جانبی مانند فرزندآوری تمام آن چیزی که در سیاست کلی نظام و شرح وظایف این معاونت بود را انجام دادیم.

او افزود: مواردی که به معاونت جوانان محول شده است، عمدتا مسائل فرهنگی، فرهنگسازی موضوع ازدواج، مشاوره‌های پیش از ازدواج، تشویق جوانان به تشکیل خانواده و فرزندآوری است که بیشتر رویکرد جمعیتی دارد.

تندگویان بیان کرد: با وجود اینکه امر مشاوره برعهده ما نهاده شده است، در کنار نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارت بهداشت و درمان، معاونت امور زنان و خانواده و حتی بخش‌های قضایی و ناجا در امر مشاوره در حال فعالیت هستیم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درخصوص اعطای مجوز به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج گفت: برای تاسیس مراکز تخصصی مشاوره ازدواج همراه با سازمان نظام روانشناسی دوره‌هایی را برای متقاضیان برگزار می‌کنیم و پس از گذراندن این دوره‌ها و تایید، مجوز تاسیس مرکز مشاوره صادر می‌شود و آنها تحت حمایت ما شروع به فعالیت می‌کنند.

او افزود: در این مراکز، مشاوره‌های قبل از ازدواج به صورت رایگان در چند جلسه برگزار می‌شود و جوانان در آستانه ازدواج می‌توانند از توصیه‌های روانشناسان استفاده کنند.

تندگویان بیان کرد: در حال حاضر 350 مرکز مشاوره تخصصی ازدواج در کشور وجود دارد که با تفکیک استان‌ها، اسامی و آدرس آنها در سایت وزارت ورزش و جوانان بارگذاری شده است و مردم می‌توانند برای دیافت اطلاعات مراکز مستقر در شهر و استان خود به این سایت مراجعه کنند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان درخصوص تشکیل مجمع خیرین ازدواج گفت: خیرین معمولا خودشان خودجوش در اموری مانند خرید جهیزیه، مسکن، اشتغال و... به جوانان کمک می‌کنند اما ما تصمیم گرفتیم آنها را ساماندهی کنیم به همین منظور یک مجمعی به نام مجمع ملی خیرین ازدواج تشکیل دادیم.

تندگویان درخصوص نارضایتی جوانان در بحث ازدواج و اشتغال گفت: ما هرآنچه در توانمان بود را انجام دادیم و از عملکرد خود راضی هستیم اما در عین حال مطالبات جوانان را هم قبول داریم و مشکلات آنها را درک می‌کنیم اما نکته قابل توجه این است در حوزه جوانان، مطالبات انباشته شده فراوانی هست که نیاز به یک انقلاب در بودجه و اعتبارات دارد یعنی برای مثال ما ظرفیت کافی برای ساماندهی اشتغال جوانان داریم اما مدیریت منابع وجود ندارد و اعتبارات به درستی هدایت نمی‌شود.

او بیان کرد: ما به 33 دستگاهی که تابع ستاد معاونت امور جوانان هستند شرح وظایف کردیم ومدام پیگیر کار آنها هستیم و اگر عدم پیشرفتی مشاهده کنیم به همه دستگاه‌های نظارتی منتقل می‌کنیم تا با آنها برخورد شود.

تندگویان تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد این است برخی از کارها مانند اشتغال، مسکن و... یک فرایند بین دستگاهی است وگرنه اگر اعتبارات کافی در اختیار ما بود و شرح وظایف هم کرده بودند الان گردن بنده از مو باریک تر بود اما تمام اعتبارات و وظایف برعهده ما نیست و باید یک کار بین بخشی صورت گیرد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان  در پیشنهاد به جوانان گفت: در وزارت ورزش و جوانان برای توسعه زیرساخت اشتغال و رفع آسیب‌های اجتماعی تشکلات مردم نهاد جوانان را تشکیل دادیم و اکنون جوانان اگر ایده و طرح اشتغال داشته باشند، می‌توانند به راحتی وارد سایت شده و ثبت نام کنند.

او افزود: ظرف 2 ماه به درخواست آنها رسیدگی می‌شود و می‌توانند برای ایجاد کسب و کار خود از کمک‌های مالی دولت بهره مند شوند.

تندگویان اظهار کرد: این جوانان در طول فعالیت خود از مالیات معاف هستند، مشکلات بیمه‌ای ندارند و حتی با تفاهم نامه‌ای که با وزارت کشور انعقاد کردیم می‌توانند از این وزارتخانه شناسه ملی دریافت کنند تا فعالیت آنها رسمی شود و از سایر حمایت‌های دولت هم استفاده کنند.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: علی رغم تمام سیاه نمایی‌هایی که در جامعه می‌شود من کاملا به جوانان امیدوارم چرا که آنها با وجود مواجهه با بدقولی‌های بسیار بازهم خودشان کم کم در حال ایجاد یک راهی هستند تا در مسیر اشتغال قدم بگذارند پس ما به عنوان دولت و دستگاه سیاست گذار، وظیفه داریم از آنها با تمام توانمان حمایت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز