رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد:

قابلیت مشاهده پرداختی‌های بهزیستی به مددجویان در سامانه شفافیت

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۱:۰۳:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۶۳۳۰
قابلیت مشاهده پرداختی‌های بهزیستی به مددجویان در سامانه شفافیت
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همه مددجویان سازمان بهزیستی می‌توانند با مراجعه به سامانه شفافیت از مبالغ پرداختی این سازمان که از سال ۹۱ به بعد برای آنها واریز شده، مطلع شوند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ وحید قبادی دانا، با بیان اینکه سازمان بهزیستی سه هدف عمده «شفافیت، مبارزه با فساد و جوانگرایی» را دنبال می کند، گفت: اطلاعات همه دو هزار و ۸۰۰ واحد ملک متعلق به سازمان بهزیستی، همراه با مشخصات، خصوصیات کامل و نوع کاربری در این سامانه بار گذاری شده است. همچنین اطلاعات ۲۲ هزار قرارداد و موافقتنامه سازمان بهزیستی در سراسر کشور با نهادهای مختلف روی این سامانه قرار گرفته است.

او ادامه داد: در راستای دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برای تحقق موضوع شفافیت، ایجاد سازمان شیشه ای در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفت؛ در این سامانه در هشت گام، اطلاعاتی مانند تفاهم نامه ها و قراردادها، اطلاعات پیمانکاران، اطلاعات املاک، مبالغ کمک های مردمی، اطلاعات خدمت گیرندگان، اطلاعات مراکز و موسسات تحت پوشش این سازمان در معرض دید عموم قرار گرفت.  

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای اولین بار صورت‌های مالی سال ۹۸ سازمان در سامانه شفافیت بارگذاری شده، تصریح کرد: اکنون  ۸۰ میلیون ایرانی می توانند روی کار ما نظارت ‌کنند و میزان بودجه بهزیستی و هزینه کرد آن در سال ۹۸ به اطلاع عموم مردم رسانده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین از پرداخت الکترونیکی و متمرکز مستمری ها و یارانه های جامعه هدف این سازمان روی کارت بانکی افراد و با شماره ملی مشخص خبر داد و افزود: اقدام دیگری که در راستای شفافیت و مبارزه با فساد صورت گرفته است، پرداخت الکترونیکی و متمرکز مبالغ مربوط به مددجویان بوده و اکنون اطلاعات ۸۲ درصد از بودجه سازمان بهزیستی به مبلغ چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان و در ۱۶ ردیف مشخص با میزان سرانه و اینکه به چه منظوری و بر اساس چه قانونی به حساب افراد واریز شده است نیز بر روی سامانه شفافیت بهزیستی قرار گرفته است.

قبادی دانا، راه‌اندازی سامانه صدور مجوزهای سازمان بهزیستی و سامانه فرزندخوادگی را نیز از دیگر اقدامات این سازمان در راستای از بین بردن فساد و شفافیت عملکرد برشمرد و گفت: اکنون تصدی ۹۳ درصد از مراکز بهزیستی به مردم، مراکز خیریه و سازمان های مردم نهاد واگذار شده است و بهزیستی با الکترونیکی کردن مراحل این اقدامات، سعی در تسهیل این فعالیت ها دارد.

او یادآور شد: در هفته گذشته از ۳۲ سامانه شفافیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شامل ۱۰ سامانه ستادی، ۱۸ سامانه مربوط به شستا و ۴ سامانه در بخش های دیگر در این وزارتخانه از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد،  یکی از سامانه های ستادی این مجموعه سامانه شفافیت سازمان بهزیستی است که در سال ۱۳۹۸ توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان به تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (+ زندگی ) در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: از ویژگی این مراکز، فرآیند محور بودن فعالیت ها بر بستر خدمات الکترونیک است که از الزامات آن رعایت استانداردها و از نتایج آن ایجاد شفافیت، بهبود دسترسی، افزایش سرعت دریافت خدمات و کاهش و حذف ترددهای غیر ضروری خواهد بود که به عنوان پیامدی شاخص می تواند ارتقای رضایت مراجعین و گروه های هدف را به دنبال داشته باشد.

منبع: ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز