وزیر بهداشت:

پاییز سختی در پیش داریم/بهترین تقدیر از کادر درمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۰:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۶۸۱۵
پاییز سختی در پیش داریم/بهترین تقدیر از کادر درمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است
سعید نمکی گفت: بزرگترین پاداش و احترام به کادر درمان رعایت پروتکل های بهداشتی است. در پاییز روزهای سختی پیش رو داریم و با رعایت پروتکل ها بگذارید این افراد جانی به تن داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم تجلیل از مدافعان سلامت و نکو داشت روز پزشک صبح امروز پنجشنبه ٣٠مرداد در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد تهران بر گزار شد.

سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: روز پزشک را خدمت تمامی پزشکان جهان و پزشکان هموطن تبریک عرض می کنم. درود به روح پزشکان دفاع مقدس و مدافعان حرم و شهدای مدافع سلامت، امید است با سید الشهدا محشور شوند.

او افزود:در این جمع سخن از زحمات پزشکان گزاف است. چون شماها با تمام وجود مشکلات را درک کرده اید و با ایثار گری تمام قدم در این راه گذاشته‌اید.

نمکی تصریح کرد: کادر درمان در ایام کرونا شبانه روز تلاش کردند و نمی توان زحمات آنان را انکار کرد. این در حالی است که این افراد بارها مورد کم لطفی قرار گرفتند.لباس پزشکی لباس احرام ماست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه کار پزشکی کار خرید جان است،افزود: وقتی حرف تعرفه می شود من خجالت می کشم.این افراد با لباس های خاص و کمبود امکانات به خدمات رسانی می پردازند اینها اندوه مردم را جارو می کنند در حالی که برخی افراد پول پارو می کنند.

نمکی کاهش مرگ و میر مادر و نوزاد را یکی از دستاوردها جامعه پزشکی دانست و اظهار کرد: در جریان کرونا جامعه پزشکی ثابت کرد که یاران این مرز و بوم هستند. ۱/۶ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در طرح تحول نظات سلامت به تخت های کشور افزوه شده است اما هنوز کافی نیست.این میزان در اروپا بین ۶ تا ۷ برابر است. با این حال آنچه که باعث شد هیچ بیمار کرونایی پشت در بیمارستان‌ها نماند و هیچ بیمار سالمندی از دستگاه ونتیلاتور جدا نشود، تلاش و ایثار مدافعان سلامت بوده اند.

او با بیان اینکه هیچ تبعه افغانی بدون ارائه خدمات نمانده است بیان کرد: این اقدامات و دستاورد ها نشان دهنده زحمات ما در پزشکی است اینها سرمایه احتماعی هستند.

وزیر بهداشت گفت: امید است با رعایت پروتکل های بهداشتی قدر زحمات کادر درمان را دانست همکاران من خسته هستند. بزرگترین پاداش و احترام به این افراد رعایت پروتکل های بهداشتی است. در پاییز روزهای سختی پیش رو داریم و با رعایت پروتکل ها بگذارید کادر درمان جانی به تن داشته باشند.

در ادامه‌ی این مراسم از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز