را‌ه‌اندازی دومین آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا در بوشهر

۱۳۹۹/۰۵/۳۱ - ۱۲:۰۴:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۷۲۱۲
را‌ه‌اندازی دومین آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا در بوشهر
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: آزمایشگاه ویروس‌شناسی کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ان‌شاالله طی هفته آینده، و همزمان با هفته دولت به عنوان دومین آزمایشگاه در مرکز استان افتتاح خواهد شد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی احمدی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: این آزمایشگاه کمک خوبی به بیمارستان‌ها و عموم مردم و پاسخ به تقاضای بالا برای تعیین مثبت یا منفی بودن آزمایش کووید ۱۹ خواهد کرد.

او با اشاره به مزایای راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا گفت: با این اتفاق تثبیت در کار اتفاق خواهد افتاد و جواب‌دهی آزمایش‌ها طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت اتفاق می‌افتد و افزایش ظرفیت آزمایشگاهی مستقر در مرکز بهداشت، همراهی خوبی در کنترل روند رو به رشد شیوع بیماری در استان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: هدف ما این است تعداد تست‌هایی که می‌توانیم در مرکز استان داشته باشیم به ۴۰۰ الی ۵۰۰ نمونه برسد تا هم در جواب‌دهی به عزیزانی که هم‌اکنون در بیمارستان بستری هستند تسریع داشته باشیم و هم برای رفاه حال عموم مردم که در حال حاضر شرایط آزمایش‌دهی در مراکز دولتی را ندارند و باید به واحد خصوصی مراجعه کرده و آزمایشگاه خصوصی هم باید نمونه‌ها را به خارج از استان بفرستد و این پروسه خیلی زمان‌بر است.

احمدی‌زاده تصریح کرد: ممکن است که در این چرخه زمانبر نمونه‌گیری تا اعلام جواب آزمایش، افرادی که کرونا مثبت هستند، با افراد دیگر مراوده داشته باشند و این چرخه انتقال روزانه افزایش پیدا کند.

او خاطرنشان کرد: احساس می‌کنیم که با راه‌اندازی این آزمایشگاه و کمک به فرآیند پیشگیری تعداد مبتلایان به کرونا در استان کمتر خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته عنوان کرد: الحمدلله دانشگاه علوم پزشکی همراهی خیلی خوبی کرده است، طرحی که ما ارائه دادیم، فضایی را در اختیار گذاشتند و پس از آن بحث بازسازی آزمایشگاهی و استانداردسازی آنجا را انجام دادیم و فضا کاملا تغییر کرد و عملیات ساختمانی آن اتفاق افتاد.

این مسئول اظهار کرد: تامین دستگاه مهم و خیلی ویژه  real-time PCR (ریل تایم پی سی آر) در تعهد دانشگاه علوم پزشکی بوده و در تفاهم نامه نیز آمده است، و بودجه لازم برای خرید مابقی دستگاه‌ها و تجهیزات به میزان یک میلیارد تومان را جهاد دانشگاهی متقبل شده است.

علی احمدی‌زاده با اشاره به نحوه تامین کیت آزمایشگاهی موردنیاز بیان کرد: از طریق پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، کیت‌های تشخیص کرونا که در تهران بومی‌سازی شده در اختیار آزمایشگاه جهاد دانشگاهی قرار خواهد گرفت. در زمینه بحث علمی، راه‌اندازی و ارائه خدمت به مردم آن نیز در استان توقع همکاری که با دانشگاه اتفاق افتاد و ان‌شاالله تداوم خواهد داشت.

او در پاسخ به اینکه آیا مردم می‌توانند مراجعه حضوری به این آزمایشگاه داشته باشند، گفت: در نظر داریم که مردم بتوانند مراجعه داشته باشند، زیرا در حال حاضر زنجیره مراجعه قطع شده و هدف این است که ۵۰% نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و ۵۰% نیز عموم مردم را پوشش دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای آزمایشگاه کرونا اظهار کرد: قیمت دستگاه ریل‌تایم که دانشگاه در اختیار آزمایشگاه کرونا جهاد دانشگاهی گذاشته، حدود یک میلیارد میلیون تومان است و اعتباری که جهاد دانشگاهی در ابتدا گذاشته نیز یک میلیارد تومن برای تامین تجهیزات و ترمیم ساختمان بوده است. همچنین حدود ۳۰۰ میلیون تومان هم برای خریداری کیت آزمایشگاهی اختصاص داده‌ایم که در مجموع برای راه اندازی آزمایشگاه مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

احمدی‌زاده در پایان عنوان کرد: از استاندار محترم و رییس دانشگاه علوم پزشکی که برای راه‌اندازی این آزمایشگاه همراهی داشتند تشکر می‌کنم. راه‌اندازی آزمایشگاه دوم در مرکز استان اتفاق مبارکی خواهد بود و احساس همه مسئولین این است که با راه‌اندازی این آزمایشگاه و ظرفیتی که می‌تواند پوشش دهد، مشکل استان را حل خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز