ماسک به تنهایی جلوی گسترش ویروس را نمی‌گیرد

۱۳۹۹/۰۵/۳۱ - ۲۰:۴۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۴۷۲۴۲
ماسک به تنهایی جلوی گسترش ویروس را نمی‌گیرد
یک متخصص ارشد حوزه بهداشت و درمان سوئد استفاده از ماسک را به مردم توصیه نمی‌کند چرا که به عقیده او این تفکر که صرفاً ماسک زدن می‌تواند جلوی گسترش ویروس کرونا را بگیرد «بسیار خطرناک» است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ «آندرس تگنل» (Anders Tegnell)، متخصص ارشد همه‌گیرشناسی آژانس سلامت عمومی سوئد، بدبینی خود را نسبت به تأثیر ماسک در کنترل شیوع ویروس کرونا اعلام کرده است. او می‌گوید: «خیلی خطرناک است که فکر کنیم ماسک می‌تواند در مبارزه با کووید-۱۹ بازی را تغییر دهد.»

تگنل در دفاع از ادعای خود به کشورهای اسپانیا و بلژیک اشاره می‌کند که نرخ شیوع ویروس کرونا در آنها با وجود استفاده گسترده مردم از ماسک رو به افزایش است. وی افزود: «ماسک در صورتی که باقی موارد بهداشتی رعایت شوند می‌تواند نقش یک مکمل را بازی کند. اما اگر ماسک بزنید و بعد فکر کنید می‌توانید اتوبوس‌ها و فروشگاه‌ها را پر کنید — این یک اشتباه محض است.»

تگنل ماه گذشته میلادی در اظهار نظری جنجالی به طور کامل ایده استفاده از ماسک در سوئد را رد کرد و گفت: «با توجه به اینکه آمار مبتلایان در سوئد به سرعت در حال کاهش است، ما دلیلی برای استفاده از ماسک در سوئد، حتی در سیستم حمل و نقل عمومی، نمی‌بینم.»

او در دفاع از این اظهار نظر می‌گوید اسناد موجود در رابطه با تأثیر ماسک در مبارزه با ویروس «به طور حیرت آوری» ضعیف هستند. او حدوداً ۱۰ روز قبل در مصاحبه‌ای با UK Times گفت: «تعجب آور است که ما تحقیقات بیشتر یا بهتری انجام نداده‌ایم که تأثیر ماسک را دقیقاً نشان بدهند.»

تگنل پیشتر دولت سوئد را مجاب کرد تا قوانین سختگیرانه قرنطینه را در این کشور اجرا نکنند که سبب افزایش ناگهانی نرخ ابتلا و مرگ و میر در سوئد شد. وی اواسط خرداد ماه اعتراف کرد که استراتژی او اشتباه بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز