رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی مطرح کرد:

واریز کمک نقدی برای تهیه اقلام بهداشتی معلولان و سالمندان بهزیستی

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۰:۵۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۷۵۲۳
واریز کمک نقدی برای تهیه اقلام بهداشتی معلولان و سالمندان بهزیستی
محمد نفریه گفت: هفته گذشته سومین مرحله کمک های نقدی برای تهیه اقلام بهداشتی برای مراکز توانبخشی و سالمندان واریز شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد نفریه، رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره واریز کمک نقدی برای تامین اقلام بهداشتی معلولان و سالمندان و سازمان بهزیستی، گفت: هفته گذشته کمک نقدی برای مراکز نگهداری سالمندان و معلولان واریز شد. این سومین واریز از ابتدای شروع بیماری کرونا به مراکز بوده است.

اوافزود: بسیاری از گروه‌های هدف ما گروه‌های حساس هستند. از ابتدای شیوع این بیماری کمیته‌ای تشکیل شده و آمار مبتلایان مراکز را ثبت و حمایت‌هایی نیز می‌کند، طی ۳ مرحله به مراکز نگهداری شبانه روزی کمک‌هایی واریز شده است، اولین واریزی دو روز بعد از شیوع کرونا در ایران بود که سرانه مبلغ ۳۰ هزار تومان واریز شد.

نفریه در ادامه تصریح کرد: دومین واریزی، سرانه ۵۰۰ هزار تومان بود که به ازای هر فردی که در مراکز ساکن هستند داده شد و مرحله سوم که برای هفته گذشته است نیز سرانه ۵۰۰ هزار تومان واریز شد. در این مرحله به ۴۸ هزار نفر در مراکز توانبخشی و ۱۲ هزار نفر برای مراکز حوزه های دیگر کمک‌های نقدی واریز شد.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی بیان کرد: نحوه تامین اقلام بهداشتی بر عهده مراکز است و با واریز این مبالغ می‌توانند اقلام بهداشتی تهیه کنند و مراکز بهزیستی مانند سایر افراد عادی اقلام بهداشتی با قیمتی که در بازار عرضه می‌شود تهیه می‌کنند و مقداری اقلام بهداشتی هم که تهیه شده و به مراکز داده شده است.

او در پاسخ به پرسش اینکه مجددا کمک‌های نقدی خواهید داشت، اظهار کرد: باید وضعیتی که پیش می‌آید را رصد کنیم با توجه به اینکه نزدیک پاییز هستیم و امکان ابتلای آنفولانزا نیز وجود دارد پس با توجه به شرایط ممکن است مجدد مبلغی واریز شود.

نفریه درباره نحوه نظارت بر عملکرد مراکز در توزیع اقلام بهداشتی بین مددجویان، بیان کرد: کارگروهی برای نظارت بر مراکز فعال شده است علاوه بر بازرسی با روش‌های سنتی، بازرسی‌ها و بازدید‌هایی از طریق فضای مجازی انجام می‌دهیم.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی کشور درباره کمک نقدی انجام شده برای پرسنل مراکز، بیان کرد: علاوه بر اینکه ۳ مرحله به مراکز کمک کردیم، یک مرحله هم برای پرسنل مراکز غیر دولتی نفری ۵۰۰ هزار تومان واریز شد که این پرسنل شامل ۱۵ هزار نفر بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز