عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم:

نگاه ما به آسیب‌های اجتماعی امنیتی است/ قاچاق مواد مخدر از طریق بدن کودکان در دستور کار مجلس/ سوءاستفاده از کودکان در فضای مجازی رواج پیدا کرده است

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۰۷:۴۸:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۷۷۹۰
نگاه ما به آسیب‌های اجتماعی امنیتی است/ قاچاق مواد مخدر از طریق بدن کودکان در دستور کار مجلس/ سوءاستفاده از کودکان در فضای مجازی رواج پیدا کرده است
علی اصغر عنابستانی علت گسترش آسیب‌های اجتماعی را برخورد قضایی و امنیتی با این حوزه می‌داند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در گذشته شاهد بودیم که بسیاری از پدران یا مادران معتاد از بچه‌های خود برای تهیه و تأمین مواد مخدر استفاده می‌کنند یا آن‌ها را برای خرده فروشی به کار می‌گیرند. این پدیده شوم این روزها شکلی سخیف‌تر به خود گرفته تا جایی که برخی از خانواده‌ها از بدن کودک متوفی خود برای جا به جایی مواد مخدر استفاده کرده‌اند.

بررسی آسیب‌های اجتماعی در دستور کار مجلس

علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در این رابطه گفت: مقوله آسیب‌های اجتماعی مبحثی است که روز به روز در جامعه در حال افزایش است و شکاف‌های زیادی را در جامعه ایجاد کرده است. در حوزه آسیب‌های اجتماعی شرایط جامعه در حال بدتر شدن است. یکی از دلایل اصلی این است که برخورد ما با این مقوله های قضایی و امنیتی است و به صورت جدی به آن توجه نکرده‌ایم.

او افزود: ضرورت این حوزه پیشگیری و فارغ شدن از نگاه جزیره‌ای است. باید به‌صورت هم افزایی در این حوزه ورود و از موازی کاری اجتناب کرد. امروزه در این حوزه دستگاه‌ها به خوبی به وظایف خود عمل نمی‌کنند و باید این حوزه اصلاح شود. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با اشاره به علت دیگر گسترش آسیب‌های اجتماعی در قشر کودکان اذعان کرد: بد شدن اوضاع اقتصادی بسیار موثر بوده است. برای بهبود این حوزه باید به آسیب‌های اجتماعی، نگاهی اجتماعی داشته باشیم. مجلس تلاش خواهد کرد به عنوان ناظر یک هم افزایی میان دستگاه ها ایجاد کند. هر تصمیمی که در کشور گرفته می شود امروزه باید پیوست اجتماعی داشته باشد. بسیاری از تصمیماتی که در کشور گرفته می شود به دنبال خود آسیب های اجتماعی ایجاد می کند.

عنابستانی در خصوص بزرگ‌ترین آسیب‌های حوزه کودکان افزود: معضلات حوزه کودکان امروزه از نظر گستردگی در میان 5 آسیب اجتماعی بزرگ کشور است. کودکان کار، مسائل اخلاق کودکان و سوءاستفاده از آنان امروزه جزو 5 معضل بزرگ اجتماعی کشور هستند. اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و مشکلات کودکان معضلاتی هستند که به صورت جدی در دستور کار نهادها قرار گرفته‌اند.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به رواج سوءاستفاده از کودکان در کشور تصریح کرد: در این عرصه برنامه این است که میزان وقوع این معضلات 25 درصد کاهش پیدا کند. کودکان آینده کشور هستند و هر آسیبی که به آن‌ها وارد شود آینده کشور را تهدید می‌کند.

او در پایان گفت: امروزه در اینستاگرام سوءاستفاده از کودکان رواج پیدا کرده است. برخی خانواده‌ها کودکان را به منبع درآمدی برای خود تبدیل کرده‌اند. از این موارد زیاد در جامعه وجود دارد. در خصوص جاسازی مواد مخدر در بدن کودکان متوفی نیز باید از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرد و جزئیات این مسئله مشخص نشده اما در دستور کار مجلس قرار دارد و به آن رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما