مدیر‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران:

ساخت یادمان شهدای گمنام در شهرهای جدید/ رغبت مردم در مناطق جنوبی تهران برای ساخت یادمان شهدای گمنام بیش از سایر مناطق پایتخت

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۱:۴۷:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۷۸۳۴
ساخت یادمان شهدای گمنام در شهرهای جدید/ رغبت مردم در مناطق جنوبی تهران برای ساخت یادمان شهدای گمنام بیش از سایر مناطق پایتخت
سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اصغر محسن شیخی» به تشریح آخرین وضعیت یادمان های شهدای گمنام پرداخت و از ساخت یادمان شهدای گمنام در شهرهای جدید مانند پردیس خبر داد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اصغر محسن شیخی»، مدیر‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا با اشاره به امکان زیارت آنلاین شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس گفت: یادمان‌های شهدای گمنام که در عرصه عمومی بوده، در گوگل مپ مشخص است و افراد با یک سرچ می‌توانند از این مکان‌ها دیدن و به زیارت بپردازند.

او افزود: در ایام کرونا برنامه خاصی نداریم ولی در شرایط عادی و در طول سال صبح جمعه مراسمات به طور مستقیم پخش می‌شود و پیش‌بینی کردیم تا بتوانیم سایر برنامه‌ها را به صورت آنلاین پخش کنیم.

سردار شیخی تصریح کرد: همچنین پیش بینی شده با نصب دوربین، زیارت آنلاین در یادمان‌های شهدای گمنام داشته باشیم. به علاوه مراسمات مختلفی داریم تا افراد بتوانند در عرصه های فرهنگی از آن استفاده کنند.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران در خصوص آشنایی مردم با ارزش‌های دفاع مقدس گفت: معرفی اماکن از طریق فضای مجازی و گوگل مپ است و همچنین با همه شهرداری‌ها صحبت کردیم که بازدید داشته باشند.

به گفته او موزه دفاع مقدس از دیگر عرصه های با ارزش است که باید بیشتر مورد بازدید قرار گیرد.

سردار شیخی بیان کرد: همچنین یکی از اقدامات مهم این است افرادی که در دانشگاه درس دفاع مقدس می‌گذرانند از موزه دفاع مقدس بازدید کنند همچنین اگر دانشجویان از یادمان‌ها بازدید کنند در نمره کلاسی آنان اعمال خواهد شد تا تشویق صورت بگیرد.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران در خصوص توسعه یادمان‌ها افزود: نمی‌توانیم یادمان‌ها را توسعه بدهیم چراکه باید ضرورت آن احساس شود؛ از این رو مردم باید متقاضی باشند و همچنین یادمان‌ها نیز حفظ شود البته در شهرهای جدیدی مانند پردیس تصمیم داریم تا با تدفین چند شهید گمنام و ساخت یادمان، محیطی فرهنگی ایجاد کنیم تا محل تجمع مردم باشد.

او در خصوص کمبود برخی یادمان‌ها در مناطقی مانند 11، 13 و 8 بیان کرد: یادمان شهدای گمنام در این مناطق کم است چراکه باید متقاضی وجود داشته باشد. شهدای گمنام غریب واقع شده‌اند و ما نباید آنان را غریب واقع کنیم و مردم منطقه باید در حفظ این یادمان ها اهتمام داشته باشند.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع‌ مقدس استان تهران ادامه داد: در ساخت و ساز و نگهداری باید هیات امنا پای کار باشند. رغبت مردم برای ساخت یادمان شهدا در مناطق 14، 15 و 17 و شهرهای جدید بیشتر از سایرین است.

به گفته سردار شیخی یادمان‌های شهدای گمنام کانون مناسب تجمع افراد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز