مدیرکل حیات وحش سازمان محیط زیست مطرح کرد:

مهلت ۶ ماهه به مالک باران برای ایجاد شرایط مناسب

۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۰۹:۳۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۸۱۳۹
مهلت ۶ ماهه به مالک باران برای ایجاد شرایط مناسب
شهاب‌الدین منتظمی گفت: ما به مجموعه ارم 6 ماه وقت دادیم شرایط لازم برای نگهداری باران را ایجاد کند و اگر در این عرصه موفق نبود تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ باران، نام یک بچه شامپانزه است که پس از درمان‌های طولانی مدت توانست از نظر جسمانی به یک وضعیت پایدار برسد اما به علت اینکه خانواده‌اش، او را پس می‌زند و به تنهایی نیز نمی‌تواند زندگی کند، نگهداری او با اما و اگرهای زیادی مواجه شده تا جایی که متخصصین امر بر این باور هستند به نفع سلامتی باران است به یکی از مراکز نگهداری شامپانزه‌ها در سایر کشورها منتقل شود.

استانداردهای نگهداری حیوانات به مجموعه ارم ابلاغ شده است

شهاب‌الدین منتظمی، مدیرکل حیات وحش سازمان محیط زیست، در این خصوص به خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: مالکیت باران با مجموعه باغ وحش ارم است. تمامی مجموعه‌ها در خصوص سلامت گونه‌های جانوری که نگهداری می‌کنند باید پاسخگو باشند. هر زمان که یک مجموعه در خصوص نگهداری حیوانات کوتاهی کند در مرحله اول یک فرصت برای آن مرکز تعیین می شود تا شرایط نگهداری را اصلاح و ارتقا دهد و در صورت کوتاهی از طریق مجاری قانونی با آن مجموعه برخورد می‌شود.

او افزود: یک مجموعه در خصوص گونه‌های جانوری اگر کوتاهی کند بی‌شک با آن مجموعه برخورد می‌شود. ما به صورت ماهانه از مجموعه‌های نگهداری حیوانات بازدید می‌کنیم تا با این امر برخورد شود. برای ورود مجموعه محیط زیست به حوزه این تخلفات نیاز به گزارش کارشناسان داریم. 

6 ماه وقت برای تغییر شرایط باران

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست اظهار کرد: در گذشته استانداردها به مجموعه ارم ابلاغ شده و در  جلسه اخیر نیز مجموعه ارم موظف شد طبق استانداردهای باغ وحش های اروپا و یا آسیا شرایط را احصا کند و تمامی آن‌ها را اجرایی کند. در همین راستا ما به مجموعه ارم 6 ماه وقت دادیم تا شرایط لازم برای نگهداری باران را ایجاد کند و اگر در این عرصه موفق نبود تصمیم دیگری اتخاذ خواهد شد.

منتظمی در خصوص محل نگهداری باران افزود: شرایط نگهداری از باران صرفا در یک مرکز در ایران وجود دارد و اگر این مرکز تا 6 ماه دیگر نتوانست شرایط را مهیا کند تصمیمات دیگری گرفته می‌شود. مجموعه ارم باید در خصوص زندگی این‌گونه جانوری به صورت انفرادی و یا در جمع تصمیم‌گیری کند و این نیز یکی از استانداردهاست که باید فراهم شده و کارشناسان آن را تائید کنند. 

آزمون و خطا بی معناست

مدیرکل حیات وحش سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: در مجموعه محیط زیست آزمون و خطا معنا ندارد و شیوه عملکرد ما این نیست که اگر این راه نتیجه بخش نبود اجازه آزمایش به عنوان یک راه دیگر داده نمی شود.

او در پایان گفت: به هیچ عنوان آسیب رساندن به گونه‌های جانوری را تحمل نخواهیم کرد. مجموعه ارم مجوز دارد که برای کمک به باران از متخصصین و مشاورین داخلی و خارجی به صورت مستقل بهره گیرد و تمامی مجوزها به این مجموعه داده شده است و باید منتظر ماند تا در این مهلت مقرر چه اقداماتی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز