از بین رفتن ۲۰ درصد اشتغال در کشور با شیوع کرونا

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۴:۴۸:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۸۳۳۱
از بین رفتن ۲۰ درصد اشتغال در کشور با شیوع کرونا
دستیار حقوق شهروندی وزارت کار گفت: مراکز معتبر پژوهشی و تحقیقاتی بین ۲ تا ۶ میلیون شغل از دست رفته را برآورد می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روزبه کردونی، دستیار حقوق شهروندی و دستیار ارتباطات جمعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس موسسه عالی پژوهش تامین در برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفتگو در هفته دولت با اشاره به شیوع کرونا در جهان گفت: در یک سال گذشته در کنار موضوع تحریم‌های ظالمانه، از اواخر بهمن ماه سال گذشته با پدیده کرونا در دنیا مواجه شدیم که حداقل در یکصد سال گذشته چنین پدیده‌ای در دنیا بی سابقه بوده و طبق گزارش‌های بین المللی حداقل یک میلیارد و ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت فقیر جهان افزوده شده است. برآورد‌ها بر این است که تمام تلاش‌هایی که در ۳۰ سال گذشته در کشور‌های مختلف در بحث مقابله با فقر انجام شده است باید به آن تلاش‌های اولیه بازگشت کند.

او با بیان اینکه کرونا، پدیده‌ای بود که ایران را هم مانند سایر نقاط دنیا هدف قرار داد، اظهار کرد: درست است که کرونا در بخش اول سلامت مردم را مورد هدف قرار داد و تا الان بیش از ۲۰ هزار نفر از هموطنانمان را از دست دادیم، ولی در حوزه کسب و کار و اقتصادی و اجتماعی هم تاثیر بی سابقه‌ای داشت.

دستیار حقوق شهروندی و دستیار ارتباطات جمعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد در حدود ۱۳۵ میلیون شغل تمام وقت در دنیا از بین رفته است و در ایران هم برآورد‌هایی که در مراکز معتبر پژوهشی و تحقیقاتی داشتند بین ۲ تا ۶ میلیون شغل از دست رفته را بر آورد می‌کنند. طبق برآورد معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حدود ۲۰ درصد اشتغال کل کشور از بین رفته است.

او گفت: باید بدانیم این فضا البته درگیری ایران با کرونا، درگیری یکتا و منحصر به فردی بوده است، چون سایر کشور‌ها فقط با تاثیرات کرونا در حوزه سلامت، اقتصاد و اجتماع رو به رو بودند، ولی ما علاوه بر این باید در کنار مبارزه با بیماری کرونا موضوع تحریم‌ها و همچنین جنگ روانی پیچیده و هدفمندی که علیه کشور وجود دارد را هم تحمل می‌کردیم.

کردونی تاکید کرد: ما بیشتر از آنکه نیازمند ارائه گزارش عملکرد باشیم نیازمند گفتگوی تعاملی هستیم تا وضعیتی را که در این فضا هستیم را بررسی نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز