پمپاژ آب دریای خزر به تالاب میانکاله

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۹:۳۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۸۳۵۲
پمپاژ آب دریای خزر به تالاب میانکاله
زمان رضا احمدی گفت: به دنبال این هستیم که قسمتی از آب دریای خزر را به تالاب میانکاله پمپاژ کنیم تا اندکی وضعیت آن سامان پیدا کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ تالاب میانکاله این روزها وضعیت اسفباری دارد و هر روز خشک‌تر و شورتر می‌شود. علاوه بر وضعیت نامساعد آب این مجموعه، گونه‌های جانوری و گیاهی نیز هر روز بیشتر به خطر می‌افتند به شکلی که در آتش‌سوزی‌ها اخیر چندین گونه ارزشمند گیاهی و جانوری از بین رفتند و در کنار شور شدن آب، مانعی برای فرار برخی گونه‌های جانوری و نابودی زیست بوم آن می‌شود. مقوله‌ای که باید به واسطه تامین اعتبار و انجام امور تحقیقاتی سامان داده شود یا با این زیست بوم نادر برای همیشه خداحافظی کرد.

زمان رضا احمدی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهشهر در خصوص خطر شور شدن تالاب میانکاله به خبرنگار برنا گفت: این تالاب امروز با خطر جدی خشک شدن و شور شدن مواجه است و نیازمند اعتباراتی است. در راستای رسیدن آب بیشتر به این تالاب 75 کیلومتر از کانال‌های منتهی به آن لایروبی شد تا آب‌های شیرین بیشتر به سمت آن هدایت شود. 

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهشهر افزود: امروزه طرح انتقال آب مازاد سد گلورد در دستور کار قرار گرفته است تا به وضعیت بد تالاب میانکاله سر و سامانی داده شود. برای تحقق این امر منتظر همکاری سازمان آب منطقه‌ای هستیم تا بزودی محقق شود.

او در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر به دنبال این هستیم که قسمتی از آب دریای خزر نیز به تالاب پمپاژ شود تا اندکی این وضعیت را بهبود بخشد. به صورت مداوم میزان سطح آب میانکاله در حال کاهش است و گستره خشک شدن آن هر روز افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز