بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور فیزیکی نیست/ افزایش مشارکت والدین در تحصیل فرزندان/ کارشناسی حداقل مدرک برای جذب معلم/افزایش فوق العاده حقوق معلمان/آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی برای سال تحصیلی جدید

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۰۷:۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۸۵۴۵
بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور فیزیکی نیست/ افزایش مشارکت والدین در تحصیل فرزندان/ کارشناسی حداقل مدرک برای جذب معلم/افزایش فوق العاده حقوق معلمان/آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی برای سال تحصیلی جدید
رضوان حکیم زاده گفت: جریان آموزشی امسال با توجه به تمهیدات ستاد ملی کرونا انجام می شود و این بازگشایی فیزیکی نیست، بلکه هدف این است که دانش آموز در روند آموزش قرار بگیرد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رضوان حکیم‌زاده، معاون  آموزش ابتدایی در برنامه "تکیه خانه" با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و تبریک هفته دولت گفت: با توجه به شرایط خاص کرونایی با همت والای معلمان سال تحصیلی گذشته بدون مشکل به پایان رسید برای سال تحصیلی جدید قرار است مدارس در 15 شهریور بازگشایی شود.

او افزود: جریان آموزشی امسال با توجه به تمهیدات ستاد ملی کرونا انجام می شود و این بازگشایی فیزیکی نیست، بلکه هدف این است که دانش آموز در روند آموزش قرار بگیرد.

 حکیم‌زاده تاکید کرد: یکی از دستاوردهای این شرایط درگیر شدن والدین و همراهی آنها با روند آموزش فرزندشان است. در حالی که در گذشته برخی از والدین خبر نداشتند که فرزندشان به مدرسه می‌رود  و اغلب بر سر کار می‌رفتند،  اما شراکت در تحصیل والدین پیش نیامده بود در شرایط جدید شاهد قرار گرفتن والدین در کنار مدرسه هستیم.  امید است همین روحیه همکاری را در سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

حداقل مدرک کارشناسی برای جذب معلم نیاز است

او درباره جذب معلم گفت: با سازمان استخدامی کشور مذاکره شده  و مجوزهایی در این باره صادر شده است. البته کمبود معلم بیش از مجوز  صادر شده در وزارتخانه است، اما در راستای عدالت آموزشی و ایجاد فرصت بهتر می‌توان معلمان را جذب کرد.

این مقام مسئول گفت: حداقل مدرک قابل قبول  برای جذب معلم کارشناسی است.

حکیم‌زاده درباره دریافتی‌های معلمان در آموزش و پرورش تاکید کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده شاهد افزایش ضریب فوق العاده بودیم اما این موضوع که تفاوت در بین دریافتی‌های معلمان بر اساس مدرک تحصیلی وجود دارد را قبول داریم. برای مثال دریافتی افراد در وزارت علوم هم با دریافتی وزارت بهداشت متفاوت است.

تدریس در دوره ابتدایی دشوار است

او تدریس  در مدرسه به ویژه  برای دانش آموزان در سنین کودکی را دشوار دانست و افزود: بنده به عنوان فردی که در دوره ابتدایی و دانشگاه تدریس می‌‍کنم به این باورم که تدریس در پایه ابتدایی دشوار است، چون در این روند با فردی مواجه هستیم که چیزی بلد نیست.

حکیم زاده درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: همکاری با وزارت بهداشت داریم و اقدامات در راستای پروتکل‌های بهداشتی است. آزمون‌های نهایی  امسال در پایه نهم با شرکت بیش از 600 دانش آموز برگزار شد. در این آزمون حتی یک مورد هم مشکل بروز نکرد. برای سنجش هم حتی یک مورد ابتلا به دلیل شرکت در این سنجش را نداشتیم، چون تمهیدات در زمینه نوبت‌دهی  به شکل الکترونیکی  و رعایت تمهیدات بهداشتی انجام شد.

  به گفته او تمامی اقدامات بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است. در این زمینه سرانه نیز در اختیار قرار گرفته و سلامت فرزندان در اولویت است.

آموزش ها بر اساس وضعیت مناطق انجام می شود

 این مقام مسئول درباره شرایط بازگشایی مدارس برای امسال افزود: برای هر یک از استان ها وضعیت سفید، قرمز و زرد تعریف شده است. وضعیت سفید شامل عشایر  و مناطق روستایی می شود و دانش آموز مشکلی برای رفتن به مدرسه ندارد. در وضعیت زرد آموزش‌ها به شکل ترکیبی در قالب حضوری و غیر حضوری انجام می شود و در وضعیت قرمز نیز آموزش به شکل از راه دور، الکترونیکی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی  است.

او تاکید کرد: خانواده‌ها دغدغه نداشته باشند. تلویزیون ایران  نیز  از 15 شهریور یکی از قطب‌های آموزشی محسوب می شود.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز