ماجرای یک قتل که از سایت همسریابی شروع شد؛

فروش اسلحه و مهمات در فضای مجازی شهربانو را به کشتن داد!

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۵:۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۸۸۳۸
فروش اسلحه و مهمات در فضای مجازی شهربانو را به کشتن داد!
همه چیز از فضای مجازی و سایت همسریابی آغاز شد. فضایی که سبب شد تا پسر جوان 21 ساله با یک زن 55 ساله ارتباط برقرار کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رحیم و شهربانو در سال 97 با یکدیگر در یک سایت همسریابی آشنا شدند و پس از آن برقرار کردند؛ ارتباطی نافرجام که به قتل منجر شد.

رحیم متهم به ارتکاب 7 فقره جرم است

دادگاه کیفری یک استان تهران شاهد برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده قتلی بود که ریاست آن را قاضی حسین‌زاده بر عهده داشت. در این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد و گفت: رحیم به مباشرت در قتل عمد، سرقت تعزیری، خرید غیرمجاز اسلحه، نگهداری اسلحه غیرمجاز، خرید مهمات جنگی، نگهداری مهمات جنگی و خرید و استفاده از اسکناس جعلی متهم است. این اتهامات با توجه به اقرار متهم، گزارش بازپرس، گزارش عوامل انتظامی، اظهارات مطلعین، گزارش پزشکی قانونی و اداره تشخیص هویت به رحیم منتسب می شود و از دادگاه تقاضای مجازات متهم را داریم.

در ادامه قاضی حسین‌زاده اظهار کرد: با توجه به شکایت اولیای دم و اقرار متهم به شلیک گلوله و گزارشات و دلایل احصا شده رحیم متهم به قتل عمد و شش عنوان اتهامی دیگر است.

در سایت همسریابی با شهربانو آشنا شدم

سپس رحیم در جایگاه حاضر شد و اذعان کرد: من مجرد هستم اما قصد قتل نداشتم و ناخواسته گلوله شلیک شد. من در سایت همسریابی در سال 97 با شهربانو آشنا شدم. پس از این صیغه محرمیت بین خودمان خواندیم من دو مرتبه به خانه او رفتم. ما به صورت ماهانه صیغه را تمدید می کردیم و من هر ماه یک میلیون تومان به او مهریه می‌دادم. در یکی از همین روزها او با من تماس گرفت و گفت 10 میلیون تومان پول می‌خواهد و من گفتم به علت مشکلات مالی نمی‌توانم پول به او قرض بدهم و ناگهان لحن صحبت او تغییر کرد و گفت کاری می‌کنم که خودت پول برای من بیاوری. من به صحبت‌های او اعتنا نکردم اما پس از چند روز یک نفر دیگر با من تماس گرفت و گفت یا 10 میلیون تومان را به شهربانو می‌دهی و یا عکس‌های شخصی‌تان را منتشر می کنم.

شهربانو، من را تهدید کرد

او افزود: شهربانو پروفایل چند نفر از بستگان من را داشت و عکس‌های خصوصی را در ابتدا برای من فرستاد و او نیز من را تهدید کرد اما من پولی به او ندادم و گفت این مرتبه عکس‌ها را برای خانواده ارسال می‌کند. در مرحله بعد او چند عکس را از طریق صفحه اینستاگرام منتشر کرد. مشخص بود او در داخل آشپزخانه و در اتاق دوربین کار گذاشته که از آن طریق عکس گرفته شده است. برای اینکه او را بترسانم تا دست از این کار بردارد به فضای مجازی مراجعه کردم و در آن محل صفحه‌ای مشاهده کردم که اسلحه، مهمات و پول جعلی به فروش می‌رساند. به شخص اداره کننده صفحه پیام دادم و به یکی از شهرهای غربی کشور مراجعه کرده و در آن محل از او اسلحه، فشنگ و پول جعلی خریداری کردم. اسلحه را خودم تحویل گرفتم و پول‌ها را نیز در پایانه غرب به من تحویل دادند.

گلوله به صورت ناخواسته شلیک شد

رحیم در خصوص شب حادثه اظهار کرد: حوالی ساعت 22 بود که به خانه شهربانو رفتم. به او گفتم که پول را آورده‌ام و با او شب خوبی داشتم اما پس از چند دقیقه متوجه شد پول‌ها تقلبی است و پس از آن باز هم من را تهدید کرد و من بوسیله شال دست و پای او را بستم و روی تخت انداختم. در ابتدا به دنبال عکس‌ها و دوربین‌ها گشتم اما هیچ چیزی پیدا نکردم. دوباره به اتاق برگشتم و اسلحه را روی پیشانی او گذاشتم و او را تهدید کردم تا محل عکس‌ها را به من نشان دهد. من قبل از ورود به خانه اسلحه را مسلح کرده بودم و آماده تیراندازی بود و برای اینکه او را بترسانم یک گلوله روی تخت شلیک کردم و دوباره اسلحه را روی پیشانی او گذاشتم و وقتی او قصد داشت من را پرت کند و بلند شود، من می‌خواستم با فشار اسلحه او را به عقب برگردانم که گلوله به صورت ناخواسته شلیک شد و به پیشانی او اصابت کرد.

من سارق جواهرات نیستم

او در خصوص اتفاقات پس از قتل خاطرنشان کرد: زمانی که او به قتل رسید با دقت بیشتری خانه را گشتم و موبایل و لپ تاپ و حافظه جانبی او را برداشتم و درب خانه را بستم و فرار کردم. من هیچ چیز دیگری از خانه سرقت نکردم و اتهامی که اولیای دم به من می‌زنند که طلا به سرقت برده‌ام کاملا کذب است. پس از قتل به همراه پسرعمویم برای یک سفر تفریحی 20 روزه به ترکیه رفتم و پس از اینکه به تهران برگشتم توسط پلیس دستگیر شدم.

در ادامه قاضی از متهم پرسید: تو به خدمت سربازی رفته‌ای و به تازگی نیز این دوره را به اتمام رسانده‌ای چگونه می‌شود که کنترل اسلحه از دستت خارج شده و شلیک کرده‌ای ؟

من شهربانو را دوست داشتم

رحیم گفت: در روز قتل با یکدیگر ارتباط داشتیم و من در حالت طبیعی نبودم و اسلحه نیز استاندارد نبود. من پشیمان هستم. هیچ سابقه کیفری ندارم و حتی یک مرتبه نیز به کلانتری نرفته‌ام اما به وسیله این اتفاق تمام زندگی من از بین رفت. در خصوص سرقت نیز کاملا مشخص است دروغ می‌گویند. در ابتدا ادعا کرده بودند 100 دلار از خانه سرقت کرده‌ام اما حالا می‌گویند دلار نبوده و طلا بوده است. من شهربانو را دوست دارم. او اولین زنی بود که من با او ارتباط داشتم. من در تمام عمرم مزاحم هیچ کسی نشدم و آدم خلافکاری هم نبودم و سابقه من نیز این مقوله را تائید می‌کند. من از صبح تا شب کار می‌کردم و مرتکب هیچ تخلفی نشده‌ام.

موکل من انگیزه قتل نداشته است

سپس وکیل رحیم در جایگاه حاضر شد و اذعان کرد: موکل من انگیزه قتل شهربانو را نداشته هر چند مقدمات آن را فراهم کرده است. اگر تهدیدهای شهربانو نبود هیچگاه این اتفاق رقم نمی‌خورد. موکل من سابقه‌دار نیست حتی انگیزه سرقت نیز نداشته است. بارها دختر شهربانو به او گفته این کارها را انجام ندهد و با آبروی آن‌ها بازی نکند. این جوان 21 ساله قربانی شده و از دادگاه انتظار دارم این موارد را ملاحظه کند. رحیم صرفا به سبب تهدید کردن شهربانو اسلحه را خریداری کرده است و قصد قتل نداشته است. 

بار دیگر نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و گفت: رحیم بارها عنوان کرده قبل از ورود به منزل اسلحه خود را مسلح کرده است که خود ادله‌ای مبنی بر این است که قصد قتل را نیز نیز داشته و این قتل عمدی بوده است. اگر صرفا قصد تهدید کردن داشت اسلحه را آماده شلیک نمی‌کرد.

قاضی پرونده در پایان با اعلام ختم جلسه را عنوان کرد که حکم دادگاه به طرفین بزودی ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز